bb-merve Ben sizin vesileniz ile burdan çatı muayenesi ile ilgili doktorumdan yeni öğrendiğim bir gerçeği aktaracağım aklında soru işareti olan arkadaşlar için. Bugün itibari ile 35+2 günlük gebeyim. Birkaç gebe arkadaşım var yaklaşık benle aynı zamanlardalar birkaç hafta önde oldukları için ve ayrı hastaneleri tercih ettiğimiz için olanı biteni önce onlara da soruyordum. Benim doktorum aksi durumlar olmadıkça normal doğum isteyen o alanda da uzman bir doktor. Sezaryene keyfi şekilde olunca soğuk bakar. İki arkadaşım 34-35. haftalarında çatı muayenesine çağrılmış doktorları tarafından. Ve direkt 2 kiloluk bebekleri ile degerlendirilip çatın dar 2 hafta sonra gelin alalım diye gün verip yollanıp sezaryenle doğum yaptılar. Benim geçtiğimiz pazartesi 34 haftalıkken rutin muayenem vardı. Doktorum baktı ultrasonla değerlendirdi 2300 gram bebeğin suyu gayet iyi herhangi bir problem yok dedi 2 hafta sonra tekrar görüşelim dedi ,sonra dedim e çatı muayenesi yapmayacak mısınız ? Şu şu hastanede arkadaşlarıma benim zamanımda muayene yapıldı ve doğuma alındılar 2 hafta sonra çatı darlığı sebebi ile ya bende de öyle problem varsa dedim. Doktorum güldü. 2300 lük bebeği çatın dar olsa da doğurursun a benim saf kızım dedi. 2 hafta sonra o bebek 3 kilo bile olmayacak neyin çatı darlığına bakmış acaba o doktor arkadaşım dedi. Sen burdan çıkınca o arkadaşlarını ara doktorlarına ulaşmaya çalışsınlar muhtemelen şuan Antalya'da falan aileleriyle tatil yapıyorlardır dedi. Ben şok oldum bu kadar acımasızlık olur mu ama tatile çıkmak için insan kesilir mi yalanla dedim. Gecenin 4 ünde uykumdan kaldırılıp kaç saat doğum için bekliyorum. Herhangi bir tatil planım da olamadı sırf takibimde olan senin gibi sonlara yakın hastalarimin erken doğum riski olabilir diye sence herkes bunla uğraşmak için sıraya mı giriyor kaç hastası varsa doğuma yakın alıp temizleyip tatile gidiyorlar dedi. 3 kiloya yaklaşınca dışarda da gelişir devamında deyip aliveriyorlarmis uğraşmadan. Bahane de aynı çoğunlukla bebekle annede problem yokken çatı muayenesi ile gelen çatı darlığı yalanı. İnanmak istemedim yeni doğum yapmış olan arkadaşımı aradım bebekle ilgili alakasız bir şey sorması için doktoruna ulaşmasını istedim. Ki o arkadaşım sezaryen olmak zorunda olduğu için çok üzüldü ağrılarından çocuğunu zor emziriyor. Yarım saat sonra bana geri döndü ve maalesef doktoru tatildeymis ☹️ İyi doktor kötü doktor diye kimseyi itham etme niyetinde değilim fakat her alanda olduğu gibi kolaya kaçan insanlar mevcut. Lütfen eğer normal doğum istiyorsanız tek kişinin muayenesi ile direkt sezaryen kararı almayın biraz araştırın. Biraz uzun oldu kusuruma bakmayın ama bunlar da işin gerçekleri .