PnarGr HAMİLELİK NEDENİYLE İŞTEN ÇIKARMA
İş Yasası’nın 18. maddesinde açıkça belirtildiği üzere, hamilelik, iş sözleşmesinin feshi (işten çıkarma) için geçerli bir sebep oluşturmaz. İş Yasası’nın 5. maddesine göre cinsiyet sebebiyle ayrımcılık yapılamayacağı gibi “İşveren, biyolojik veya işin niteliğine ilişkin sebepler zorunlu kılmadıkça, bir işçiye, iş sözleşmesinin yapılmasında, şartların oluşturulmasında, uygulanmasında ve sona ermesinde, cinsiyet veya gebelik nedeniyle doğrudan veya dolaylı farklı işlem yapamaz”. Bu kuralın ihlali halinde işçi 4 aya kadar uygun bir tazminat (ayrımcılık tazminatı) ve yoksun kaldığı haklarını talep edebilir. ( Gerçekten araştır iyice ve hakkını ara cnm )