Elif388 Kizlar doktoruma kedim var diordm toksoya baktrdi bse ckmadi cok sukur hamilelikden once tup bebek ile hamile kalinca 2 kere sorunca doktorum annenlere ver kediyi riske atma dedi korkuyorum tam 2 aylik hamileyim annem bakamio geri getireyimmi ne dersnz kedisi olup hamileligi onunla gecirip saglikli bebegi olanlar varmi
espalp Elif388 annemlerde kedi var her gün birlikteyiz. Bugün kucağıma aldım severken oğlan tekmeledi. Luna’yı bıraktım karşıya geçip gözlerini açtı karnıma baktı dehşetle😂😂 Tuvaletinin olduğu odaya girmiyorum sadece onun dışında sorun yok bence. Aşıları da tam çizse de dert etmiyorum
Gkhn71 Elif388 bence bebek olan evde hayvan olması doğru değil bebege yazik benimde kuşum vardı verdim gorumceme onlar bakiyorlar
Zmrtbdk Elif388 benim doktorum başından beri bana bu konuda tam destek.Benim de toxo negatif.Zaten toxo genellikle çiğ et,yumurta ve iyi yıkanmamış sebze meyveden geçiyor.Yalnızca kumu gebelik boyunca sen temizleme canım.O da önlem olarak.Kediyi çiğ etle beslemiyorsanız ve aşıları da tamsa zaten toxo olma ihtimali yok.Benim bebeğim pzt doğacak.Görümcem kediyle doğurdu,büyüttü hatta kızı 9 yaşında.Sağlık açısından hiçbir şey olmuyor.Çocukların bağışıklık ve sosyalleşmesine katkıları var daha çok.
Semanuryvz Elif388 benim de kesim var 4 yıldır benimle doktorum da bu konuda hiç uzaklaşmamız gerektiğini belirtmedi. Ben zaten öncesinde araştırmıştım. 24 haftalık hamileyim kedimden ayrılacağımı düşünemiyorum bile. Bebeğim de Allah a emanet. Elimden geleni yapıyorum kumunu hamile olduğumu öğrendiğimden beri eşim temizliyor. Zaten sadece mama İle besliyoruz. Bence kedinizi yuvanıza getirin ve sarılıp uyuyun 😍
Akademisyenanne Arkadasimin iki yane kedisi bir tane bebegi var😊 bebegi cok saglikli. Kediler sayesinde lohusaligi kolay atlattigini soyluyor. Kedilerin bebekle iletisiminden de cok memnun😍 kedinin diskisina dokunmadiginiz surece sorun yok. Ben ozellikle kedi alacagim. Bebekle buyusun istiyorum. Cocuk doktorlari da tavsiye ediyor. Kedinin asilarini duzenli yaptirdiginiz surece sorun olmaz.
Dilaadali Bence kediyi vermenize gerek yok. Ama dışkısını siz temizlemeyin mümkün olduğu kadarda ellemeyin içiniz rahat edecekse. Kedimiz yok köpeğimiz var ama bir sürü arkadaşım ve akrabalarım bu şekilde kedileri ile hamileliklerini tamamladı.
espalp Gkhn71 kuş ne yapabilir bebeğe? Sonuçta bebeklerimizden önce hayvanlarımız verdi nasıl bu kadar çabuk onlardan uzaklaşmayı düşünelim?
Jfm Gkhn71 hayvana yazık degil mi? O zaman hiç almayacaksınız. Hayvandan insana hastalık geçmez o toksoplazma bile %1 ihtimal bile degil kediden geçmesi. Kedinizde o parazitin olması gerek ve kedi tuvaletini yaptığında anca yerseniz bulaşır. Toksoplazma asıl iyi yıkanmamış sebzeden geçer
NurdanHakan Gkhn71 doğru olmama sebebini bizlere bilimsel olarak açıklarmısınız siz zaten mümkünse bi hayvan sahiplenmeyin yazıkkkkkk! kuş bide
Berrinsoygazi Benimde 2 tane kedim var 4 aylık hamileyim aksine bana inanılmaz iyi geliyorlar , kedilerinizin aşıları tamsa ,dışarı çıkmıyorlar ve çiğ et yemiyorsa , sirkede bekletmeden yediğiniz sebzeden risk geçmesi daha yüksek orantılı ;)
Gkhn71 espalp o senin görüşün buda benim görüşüm arkadasim ayrıca sevmesem almam zaten hiç beslemem vazgecme gibi durum oldugu icin degil evladimi koruma iç güdüsü herkesin dusuncesi ayni olamaz
Osgem2019 espalp çok komik bence ya kuşu veriyor bebek var diye kuş mu gagalıcak bebeği kavga beslio sanki 😄
Gkhn71 Jfm ben kedi beslemedim beslememde benim hayat standartima uymuyor bir kere kuşum vardi dedim dikkat edersen ayrıca verdiğim yer emin eller sıkıntı yok yani kafani yorma
[silindi] Elif388 Kediyle cocukluğundan beri beraber büyüdüysen sorun olmaz çünkü vücudun bağışıklık kazanıyor toksoplazmaya karşı . Fakat kedi bir süredir sendeyse yavrunun hayatını tehlikeye atmayı ne sen nede annen ister heralde . Mecbur annen bakmalı , şikayetsizce .
CanNurdan Elif388 Annemin hep bir kedisi olmuş ki o zamanlar aşı dahi yapılmamış benim kedim var aşılı bebeğimin gelişimi de iyi gidiyor ben bir sorun olacağını düşünmüyorum
Alessia Elif388 4 yasında bır kedım var asılı ve hıc bır problem yok.. Oda evlat verılmez cok gunah ahı tutar
Mlssa Elif388 Kedide hastalık yoksa aşıları tamsa ve dışarı çıkmıyorsa hiçbir zararı yok günah başkasına vermeyin bence.Etrafımda herkes kedili köpekli hiçbir şey olmadı çok şükür.Benim de kedim var bebeğim gayet sağlıklı doktorum bir problem görmedi.Kedim de benim ilk göz ağrım☺️ Sorununuz yoksa korkmayın.Tuvaletine dikkat edin temiz olsun mümkünse eşiniz yapsın yapamıyorsa siz eldivenle temizleyin kürekleri var bilirsiniz,böyle yaparsanız sorun yaşamazsınız.Sağlıkla kucağınıza alın inşallah.
Jfm Gkhn71 kediyle alakalı soru sormuş kızcağız... seninde hayat standartına göre evde kedi beslemek uymadığı için bence sen boşuna kafanı yorup cevap vermişsin:)
Sumeyyye Benim kedim vardı 3 yıl elimde büyüttüm. Hamileykende herşeyiyle ben ilgilendim kakasını ben temizledim eldiven felan da kullanmadım o kadarda abartıya gerek yok. Yaş mamasına da dokundum. Bebeğim çok gayet sağlıklı doğdu ama Doğumdan sonra eşim istemedi kedimi sahiplendirdi maalesef 😪 evimin heryerinde resimleri var çerçeveli gördükçe içim sızlıyor çok özlüyorum. Eğer gerçekten kedinize bağlıysanız ve seviyosanız bebeğinie hiç bişey olmaz hepsi bahane🥰🤷🏼♀️
Akasvm Elif388 evde biri dişi biri erkek olmak üzere iki kedisi olan (bunların da dört yavrusu oldu bu arada 😅 2aylık oldular verdik tabi) biri olarak söylüyorum ki içiniz çok çok rahat olsun 😏 eğer aşılarını yaptırıyorsanız kedinize çiğ besinler (salam,sucuk, yeterince pişmemiş et vb) vermiyorsanız tuvaletini temizleme işini yapacak biri varsa (bu ulvi görev eşlerin 😂) hiç bir şekilde sorun yaşamazsınız. Ben de doktoruma danıştım pek çok kere de eşimin ısrarıyla toxoplazma testi yaptırdım bağışıklığım olmadığı için ama her defasında temiz çıktı çok şükür🙏🏼 Şimdi de doğuma gün sayıyorum kedilerimle beraber uyuduğum da oldu bu süreçte tüy dökümü de oldu hiç bir şekilde sorun olmadı bizim için çok şükür he şuan dikkat ettiğimiz şeyler var misal bebişimiZin kıyafetlerini yıkadığımızda ayrı bi odada tuttuk eşyalarını ayrı tutuyoruz şuanda kedilerin erişemeyeceği bi yerde tutuyoruz bu kadar 🤷🏻♀️ Doğduktan bi süre sonra bebişle yine bir araya getiricez kontrolümüz altında siz de içinizi ferah tutun bence 😊 1.
Frn Elif388 4 tane kedim var , ilk aylarda sadece dışkısını temizlemedim zararlarından çok faydaları olduğunu düşünüyorum . Hiç endişelenmeyin ❤️🐈
Gkhn71 Jfm ya git başka birine cevap versene sen seninle önce ben degil sen muhattap oldun soru soran arkadasa yardimci olsana bana laf yetistirme burda sanane ayrıca ben arkadasa cvp verdim o yazsin görüşünü doktorlardan dahami iyi biliyosun bilmislik taslik etme hadi başka kapiya