Badevehande Asliasli ben 20+2 deyim 5 aylık yani 8 kilo aldım 1 haftadır beyaz un yani hamur işini kestim annem ve babamda şeker var ama 64 kiloydum en son boyumda iyi 163 felanım şişman durmuyorum sadece göbeğim ve göğsüm büyüdü
seymakumatarnsf Asliasli Ben yaptırılması taraftarıyım ve yaptıracağım. Yapılmasının vücuda hiç bir zararı olmadığını doktorlar ısrarla söylerken yaptırılmamasını gereksiz buluyorum. Sonuçta hamilelik öncesi şeker hastası olmayabiliriz ama hamile iken şeker hastası olabiliriz. Şeker yüklemesi de bunu ortaya çıkarır. Ayrıca bu bebeğinize de geçebilir ve kötü sonuçlar doğurabilir. Bence yapılmalı🤗
Muallimehanim Asliasli Yine geldi buraya da bilmişler 😂 Herkesin kendi fikri bu insanlar niye böyle diretiyorlar 🙄 Ben ağzıma tek bir tatlı sürmem ki tatlıyla alakam da yok zaten. Ekmeğimi bile kendim yapıyorum siyez unundan. Ben bu kadar dikkat ediyorken neden şeker yüklemesi yaptırayım?
Badevehande Muallimehanim bilmişlik taslayan bence doktorun fikrine karşı kendi kendine fikir üretendir 😂 siz dikkat ediyorsanız ne mutlu size ama bebeğinizde şeker hastası olduğunuzu öğrenseniz bunun vebalini alır mıydınız bilemiyorum ben kendim için değil bebeğim için yaptırıyorum testlerimi bana bu yüzden bilmiş derseniz evet kabul ediyorum 👍
12_yil_sonra Gulfem07 gebelik şekeri için şeker yüklemesi yapılmalı açlık kan şekeri ve tokluk kan şekeri ölçmekle belli olmaz demek istedim iyi okuyun . Ben gizli şeker çıkmaz demedim
2lokummannesiii Asliasli gizli şeker için kesinlikle yaptırmalısın açlık tokluk doğru sonuç vermiyor. Ayrıca bi araştır gebelik şekerin varsa bebeğe neler olur önlem almazsan diye canım. Yaptırmak istemeyenlere çok kızıyorum çünkü bende var ve önlem aldım sende de varsa ve önlem almazsan iyi bir şey değil bu.
Annecik03 Asliasli bizim burda yaptirmak istiyormusunuz istemiyormusunuz diye sormuyorlar her gebe kadin seker yuklemesi yaptiriyor 🤷🏻♀️ Turkiyede secenek oldugunu bilmiyordum 🥰 neden yaptirmak istemiyorsunuz ki? Bi zarari yok 🤷🏻♀️Aksine yarari var (erken önlem alabilirsiniz)
12_yil_sonra Annecik03 burda (Türkiye’de) son zamanlarda bir moda çıktı . Tıbba bilime meydan okumalar , aşı reddi, şeker yüklemesi yapmayın , ne bileyim detaylı tarama gereksiz vs bir çok karşıtlıklar çıktı
2lokummannesiii Asliasli Canan karataydan dolayı insanların kafası karışık ama bildiğim doktor tazminat davası açtı o kadına bu konudan ve kazandı. Sen dediğim gibi bi araştır. Hiç kötü değil çünkü tadı falan. Yine de sen bilirsin ben başıma geldiğinden biliyorum. Ben toplam 6.kilo aldım 2si gitti. Çok kilo almak ya da almamak şekerin var olduğunu göstermiyor.
Atikeemre14 Asliasli bende senın gıbı dusunuyordum yaptırmamayı bugun kontrolum vardı anbıyo sıvın fazlalasmıs dedı seker yuklemesını yapalım dedı anbıyo sıvısının azalması ne kadar sıkıntıysa fazlalasmasında okadar sıkıntıymıs ve suan aclık sekerım 280 cıktı dıyetısyene gonderdı ayrıca ıctıgımız glıkoz surpu cok sekerlı bır sey degıl benkı tatlıdan nefret eden bırıyken gayet normal ıctım bence yaptırmalısın sonucta eger sakıncalı olsa saglım bakanlıgı bunu onermez unutma kendınden once bebegını dusunmelısın benım acıZane fıkrım canım ☺️
Nil_19 Muallimehanim açlık tokluk ölçümleri gestasyonel diyabet hakkında bilgi vermez canım. Şeker yüklemesi yaptırmadığın sürece öğrenemezsin
Nil_19 Muallimehanim Anladığım kadarıyla yaptırmayacaksınız size tavsiyem trigliserid ölçümü de yaptırın kanda. O yüksek çıkarsa kan şekeri hakkında da bilgi veriyor. Bİrde hba1c testi var oda son 3 aydaki ortalama kan şekeri hakkında bilgi veriyor.
Muallimehanim Badevehande Sizi muhattap alarak bir yorum yapmadım bir. İkincisi yaptırıp yaptırmamanız beni zerre ilgilendirmez. Benim demek istediğim bunun kötü bişey olduğunu veya iyi bişey olduğunu farketmez savunan insanların kafasını anlamıyorum? Ben yaptırmam sen yaptırırsın. O yaptırmaz öbürü yaptırır. İnsanların kendi fikri düşüncesi. Bize ne? Onu demeye çalışıyorum.
seymakumatarnsf Badevehande İlk baştaki cümlenize sonuna kadar katılıyorum. Doktorlar ısrarla yaptırılması gerektiğini ve bir zararı olmadığını söylerken yaptırmamak bana çok mantıklı ve doğru gelmiyor. Bu ben hiç sigara içmiyorum akciğer kanseri de olmam demeye benziyor. Hiç sigara içmeyende akciğer kanseri çıktığı gibi yemesine içmesine çok dikkat edende de çıkabilir. Kendimizi düşünmesek bile bebeğimiz için yaptırılmalı kesinlikle.
Muallimehanim Nil_19 Yaptırmıycam değil de tatlı şeyler hiç tüketemiyorum elimde değil. Aç karnına o şeyi içersem kusarım direk. Eğer gerekli olursa tabi yaptırırım ama benim için çok zor şu an
Atikeemre14 Muallimehanim gercekten icten soyluyorum bunu hamıle kaldıgım günden ıtıbaren tatlı nedır bılmıyorum tıksındım dıye bılırım ama ben bugun ıctım ac karnıma hemde oyle sekerlı bır sey degıl emın ol dedıklerı gıbı degıl yanı ama sen bılırsın genede
Hnfe Muallimehanim bnm doktorum aclik tokluk baktir yeterli dedi hatta şekerim düşük cikti 2 saate bir bisryler ye dedi szde aclik tokluk baktirin yeterli bnce