Asyaaaa10 Bugun usg yaptık ama bebeğim yüzünü göstermediği için tekrar gideceğiz. İşlem yarım kaldıgından sonuç olarak bişi söylenmedi. Doktorumla da ayın 30unda randevumuz. Biraz inceledim bazı şeyler farklı geldi aydınlatır mısınız acaba
Asyaaaa10 Mesela büyük damar çaprazı gözlendi, Fetusta görülebilecek anomalilerin yaklasık %70ini elimle ettirir. Bunların içerisinde hamileliğin sonlandırılmasını gerektirebilecek hayat ile bağdaşmayan anensefali gibi durumlar vardıdir.
zcolak Asyaaaa10 ne demek olduğunu bilmiyorum canım postun üstte kalsın belki bilgisi olan biri vardır. Bu 2. Düzey USG çok yanıltıcı sonuçlar verebiliyor 😕 bende ikinci kez yarın gireceğim. Allah hepimize sağlıklı evlatlar nasip etsin 🙏🏻
Hotic Asyaaaa10 doktorunuz daha iyi bilir ama sanırım burda %100 doğru olmadığını bilgilendirmek istemişler diye düşünüyorum. Benim detaylı ultrason sonucumun altında da tamamen doğru olmadığını yanılma payı olduğunu falan yazıyordu.
zcolak Asyaaaa10 çokta bir açıklama da yapmıyorlar. Yada yapıyorlar ama tıbbi terimler sürekli hiçbir şey anlaşılmıyor. İnsan da kendi bir şeyler öğrenmek için abanıyor Google a 😢 stresten başka bir işe de yaramıyor çok üstüne düşüp sıkıntı yapmamaya çalış canım.
Asyaaaa10 zcolak Google da zaten felaket haberleri gibi. Aydınlatacagına iyice karamsarlaştırıyo insanı
Nesliiiiiiiii zcolak Koza ikili testle bi alakası yok ki onun 2.düzey usg ayrıntılı ultrason demek ister renkli ister renksiz bebeğin bütün organlarını tek tek inceliyolar beyin kalp parmaklar vs.yarım saat 40 dakka süren bi işlem.. İkili test sadece bebeğin ense kalınlığına bakılıp anneden kan alınıyor o kadr
Koza Nesliiiiiiiii evet öyleymiş bende o arada arastirdim 2. DuzeY usg ismini ilk defa duydum tabi. Lakin 20 dk sürenler de var bu biraz doktor, bebeğin pozisyonu ve cihazla bağlantılı olan şeyler
zcolak Nesliiiiiiiii alakası var mı yokmu bilmiyorum ama ikili test için gittiğimde çapa tıp fakültesinde işlemin yapıldığı yerin ismi buydu. O zaman ben 13. Haftada detaylı ultrasona mı girmiş oldum 🤔 çok erken ama onun içinde. Ayrıca kan testleri yapıldı. Hatta sonuçları özelde ki doktoruma gönderdim. Oda bir şey demedi bu detaylı sonucu falan diye
Nesliiiiiiiii Koza tabi tabi detaylı diyolar ayrıntılı diyolar doppler diyolar aynı şey ama evet 20 dakka sürenlerde var bebeğin pozisyonu falan etkileyebiliyor
Nesliiiiiiiii zcolak ikili tarama testi o haftalarda yapılıyor evet sizin yaptırdığınız ayrıntılı usg değil bebeğin ense kalınlığı ölçümü yapılıp sizden kan alınıp bunun teste gönderip değerlendirmesi ikili test siz onu yaptırmışsınız ayrıntılı 20. Haftadan snra yapılan bi işlem ve bebekteki bütün organlırın ölçümü herhangi bi sağlık sorunu varmı yok mu ona bakıyolar uzunca ve rapor yazılıyor
Nesliiiiiiiii zcolak belkide ayrıntılı usg işlemi de yapıldığı için gittiğiniz hastahanede o yüzden öle yazıyor olabilir.yani hem ikili test bakıyolardır hem ayrıntılı
Kaderozy zcolak detayli ultrasona girmen icin doktorun bir kagit veriyor onunla giriyorsun normal ultrason gibi muayne eden dr da soyluyor sana organlarinda bir skinti var mi yok mu diye ama 13. Haftada o mumkun degil cunku bebegin organlari tam gelismemis oluyor daha belki sen yanlis hatirliyorsun canim detayli ultrasona ben 24.haftamda girdim
zcolak Nesliiiiiiiii sanırım ikisi de yapıldı çünkü baya iki sayfa rapor yazıp verdiler sanırım aradan çıksın diye mi düşündü doktor. Kuzenim de Çapa’da cerrah. O yönlendirmişti.
Asyaaaa10 zcolak bu detay ultrason 20 ve 24 arasında yapılıyor. Sizin yaptırdığınız ikili üçlü tarama. 20 den önce ve 24 ten sonra yapılmıyo