Ayseknkynr bu post burada okuduğum bilmem kaçıncı sigara postu. Her seferinde yorumların her birini okuyorum. Henüz bir tane bile “oh sigara içiyorum çok iyi yapıyorum” başlıklı bir post görmedim. Buna rağmen her post sahibi linç ediliyor, hakarete uğruyor, kötü pis kaka yaftası alıyor. Birbirini linç eden yargılayan annelere sesleniyorum; sigara postlarını açan ve içen anneler, sigara içtiğini zaten itiraf eden bir nevi duygu boşalımı yapan, bir çare de burayı gören, zaten sigarayı bırakmaya çalışan ve sizden sadece yardım isteyen kişiler. Emin olun sizin yargılayıcı kelimelerinizin daha ağırını kendilerine ediyorlardır, vicdan azabı tabi ki çekiyorlardır. Eğer durumlarından memnun olsalar zaten ‘yardım’ aramazlar. Kaldı ki sigara bir bağımlılıktır. Bir psikolog ve bir yıl boyunca alkol uyuşturucu sigara bağımlılarıyla çalışan biri olarak söylüyorum ki, acımasız kelimeleriniz o düşündüğünüzü idda ettiğiniz bebekleri üzüyor, sonuçta kimseye yarar sağlamıyor. Evet hamilelikte sigara bırakılması gereken bir madde. Bağımlılığın bir nefesi, son bardağı da olmaz, ama bırakma yöntemi de yargılamak asla değildir. Bu kişileri bağımlı olunan maddeye daha çok iter.