Beyazlale Arkadaşlar foruma uymayan bi konu ama tanidigim kimse olmadigi icin burdan fikirlerinizi almak istedim. Mart ayinda evime gelen bir orkidem vardi gayet guzel iki dalli bir orkideydi. Güzel bakimini yaptim ama ciceklerini döküp dallari sarardi suan karar veremiyorum budasammi biraz daha beklesemmi internetten de pek saglikli bi bilgi bulamadim bu isten anlayan varsa bilgi verebilir mi ? https://i.hizliresim.com/7Bo7zW.jpg https://i.hizliresim.com/YdvqXl.jpg
Deletedmom0048 Beyazlale bence saksınızı değiştirin orkide saksıları var köklerinin güneş alması gerekiyor
Sad3c3m Beyazlale onlar şeffaf saksı sever canım dibinin ışık alması lazım köklerinin onuda göz önünde bulundurarak şeffaf bi saksıya al
Gul_52 Beyazlale canım benimde orkide var doğum günü hediyesi olarak gelmişti sanırım dişi orkideydi yavruladı iki tane ayırdım onlarda gayet sağlıklı o dalları kesmen lazım kesmezsen o çiçek bu şekilde kuruyup gidebilir orkideler hassas çiçekler genelde mutfakta olmaları onlar için daha sağlıklı çünkü nemli ortamı severler yada yerini sevdiyse hic dokunma yerine o dalları kesmen lazım kesgin yerlerinde ışık almaması için folyo ile orayı kapatmalısın bi müddet öyle kaldıktan sonra açınca vazalin sürebilirsin besliyor vazalin
Beyazlale Naze2151 canim yeriguzel aslinda ama dallarini budasammi diye düşünüyorum bayaga uzun malum dallari yazik olur diye korkuyorum 😀
Beyazlale Deletedmom0048 bi kac kere cicekleri solmaya baslamisti saksini ve topragini degistim canim sonra cicekleri duzeldi alttaki yesil yapraklarida bazen boynunu bukuyordu onlara da netten bi tarif bulup yaptim ara ara duzeldi bu sefer dallari sarardi cicekleri döküldü suan son durum bu galiba kacari yok kesilmekten 😁
Beyazlale Sad3c3m evet aslinda alindiginda seffaf saksiydi evde yedegi yoktu buna koydum dogru diyosun aslinda saksiyi degismem lazim
Sad3c3m Beyazlale biraz daha büyük oldun hem canım o zaman daha güçlü oluyor. Bide yumurta haşladığında suyunu orkidenin dibine dök çok faydalı☺️
Beyazlale Gul_52 sararan yerin bitiminden mi kesicem peki. Cunku alttaki yapraklari gayet iyi gorunuyor tekrar açabilir belki
Gul_52 Beyazlale biraz daha aşağıdan kes çünkü zamanla çiçek tekrar dal aticak i kestirim dal daha uzamayacak
cqdm46 Dallarını budamadan, sprey şişesiyle sık sık sulamayı deneyin. Bi de bazı orkideleri kendine has beyaz bir böcek türü sarıyor. Sirkeli suyla onları temizleyin. Ben bu şekilde bakıyorum 😊
Beyazlale cqdm46 canim bende limon suyu kullaniyorum yapraklarina bayaga ise yaradi hemen canlaniyordu alttaki yeşil yapraklari
Minnosizmmm Beyazlale evet alttan 3. Boğumdan kes ve saksısını değiştir şeffaf ışık geçiren bir saksıya al kesinlikle hazır suyla sula daldırma yoluyla suyun içinde 1 akşam kalabilir suyuna 1 adet parol atarsan arada değişimi 2 haftada görürsün ve suyuna yarı su yarı sade madensuyu koyabilirsin ama gazi alınmış ve güneş almasın
Deniziimmm Beyazlale canım benimde böyleydi yerini değiştir dene birde hafta bir gün içme suyu içinde 5 dk beklet çıkar
Hulyalp Beyazlale 3 sene ayni orkideye baktim her sene cift dal cicek acti annemin istemesi uzerine vermistim ki sagolsun istedi ama ilgilenmedi öldürmüs cicegimi. Neyse soruna gelecek olursak kuruyan dallari dibinden kesmen gerekiyor. Saksisini 1 buyuk boy seffaf ve etrafina kucuk delikler acilmis saksiyla degistir. Ama bunun en onemli noktasi koklerinin temizligini yapman lazim. Koklerde nemden olusan parazitler parazit yumurtalari olmamali cok iyi bakmalisin. Kuruyan kokler kesilmeli. Pesinden dibini ortucek kadar cakil koy ustune eger parazit yoksa eksi toprakla yeni topragi karistir. Piyasada ki bir cok orkide topragi aslinda hic iyi degil kalitelisini bulmaya calis. Ektikten sonra guzelce sula suzulsun ve evin bol isik alan ama asla gunes temas etmeyen yerine koy. Yapraklarini bol bol sil tozlanmasin. Sularken ben muslugun altina tutuyordum yapraklarina gelmicek sekilde kokten suluyordum yapraklara gelirse curume yapar. Ektra cicek costuranmis bebe aspiriniymis yumurta haslama suyuymus hic birsey kullanmadim. Bolca sevdim ama hep konustum. Yazin 4 gunde falan kisin 1-1 bucuk haftaya yakin zamanda suladim. Her senede hic uzmeden beni dallar verdi. Yalniz bu islemi yapar yapmaz dal beklemeyin uyku donemine gecmistir alisinca ortamina emin olun daha guzel ve daha cok cicek aciyor.🤗