Merhabalar herkese öncelikle herkesin güzel, sağlıklı, mutlu hamilelik geçirmesini dilerim. Gelelim doğum hikayeme..
Öncelikle geç döllenmeyle hamile kaldım ve ultrasondaki ölçümlere göre mi yoksa adet tarihime göre mi doğum yapacağımı bilemediğim için son haftalar tetikte beklemekteydim. Doğum yaptığım gün ultrasonda 39+6 ama son adet tarihime göre 40+6 haftalıktım. Hamileliğim çok hareketli geçmişti. Eşimden Allah binlerce kez razı olsun sürekli ilgilendi, sürekli yürüyüşlere çıkardı.
Doğumuma 2 gün kala bir enerji patlaması yaşamıştım genelde doğum öncesi enerji gelir derler gerçekten öyleymiş. Bütün evi temizlemiştim, akşam yine yürüyüşe çıkmıştım eve döndüm ve gece salonda eşimle otururken artık pili bitmiş bir şekilde “gel artık annem yaa” demiştim kızıma. 😁 çok içten dua etmişim sanırım😂 ertesi gün 10 Haziran öğle 12 civarı adet ağrısı gibi bir ağrılanma yaşıyordum. ( son 3 haftadır zaten sürekli hafif hafif vardı) 1 saatte 4 kere geldi. Geçer mi diye bekledim pozisyon değiştirdim ama geçmedi herkesin de dediği gibi doğum sancısı dinlenmekle vs geçmiyor.
Tabiki canım happymom’dan öğrendiğim için hemen hastaneye koşmadım. (Benim nişanım, suyum vs gelmemişti bu arada direkt sancıyla başladı.) öğlen 12’den 16.30’a kadar evde biraz kıvrandım bu seviye gayet karşılanabilir bi seviyeydi🤪 eşimde heyecandan e hadi gidelim hadi gidelim diyip duruyodu. Ama hastanede sancı çekmek istemedim. En son tamam hadi gidelim diyerek hastane yolunu tuttuk. Hastanedeki doktor açıklığıma baktı ve 3-4 cm açıklığın var seni bugun doğuma alırız kesin dedi. Bende çok sevindim hep dua ederdim hastaneye gittiğimde açıklığım olmuş olsun çabuk ilerlesin diye. Sonra yatış işlemim yapıldı. Sancı odasına çıktım. Saat 5’ten sonraya kaldığı için nöbetçi doktorum vardı neyseki tanıyordum ve seviyordum. Doktor tekrardan kontrol etti saat 18.00 gibi açıklığım 5-6 cm olmuştu. Epidural isteyip istemediğimi sordu doktor ve ebeler, istemediğimi söyledim. Suyumu patlattı (hiç acılı bir işlem değil arkadaşlar hissetmiyosunuz bile ince uzun plastik bir çubukla yapıyorlar zaten o açıklığa gelince hissetmeniz mümkün değil) doktorum bebeğimin kaka yaptığını ve sancıları nst’ye bağlı çekmem gerektiğini söyledi ayakta cihaza bağlandım. bu sırada ağrılar biraz daha şiddetlendi benim belimden çok kasıklarıma vuran sancı vardı aynı adet ağrısı ama şiddeti aynı değil arkadaşlar ben bu sorunun cevabını hamileliğim boyunca aradım 😂 adet ağrısıyla aynı mı diye. acıyı hissettiğiniz yer aynı ama şiddeti kesinlikle bir değil. Doktorum saat 19.20 civarı tekrar geldi ve açıklığıma tekrar baktı 7-8 cm olmuş dedi. Bu sırada ebelerde bakıyorlar ama “çok rahatsız etmek istemiyoruz, dayanamıyorum dediğiniz dakika artık doğurmaya dakikalar kalan zamanlar” demişlerdi. Bu sırada eşimde sancı odasında benimleydi. Ve de her dakikamı video’ya çekerek gülerek beni rahatlatmaya çalışıyordu. Sonunda doğum hikayesi olan koca bi albüm çıktı telefonunda iyiki çekmiş🥰 ve son zamanlarımda gerçekten artık dayanamıyorum ebeleri doktoru çağır demiştim eşime yerimde duramıyordum çünkü naparsanız yapın geçmiyor. Ama kesinlikle ayakta karşılayın sancılarınızı. Yatarak çok zor. Artık en son eşime ben sanırım burda can vericem dediğimi hatırlıyorum 😂 o sırada doktorum geldi tekrar muayne etti ve tam açık hadi doğumhaneye yürü dedi bana ama altıma büyük tuvaletimi yaptım yapıcam gibi bir his. Doğumhaneye resmen koştum.😂 Eşimde benimle girdi. Çatala çıktım hemen doktorum sancı geldiğinde ıkın dedi. Benim için ıkınma kısmı biraz zordu heycan stres karıştı biraz. 3-4 ıkınmayla bebeğim kucağımdaydı ve o an tarif edilemez bir duygu mutluluktan ağlayan ben, bebeğimizi izleyen eşim, dünyaya merhaba diyen yumuşacık mis kokulum❤️ saat 19.50’de dünyaya geldi direkt kucağıma verdiler, öptüm, sarıldım, kokladım.. Rabbime binlerce kez şükürler olsun bu duygunun hissin tarifi kesinlikle yok.😇 Rabbim bebeği olmayan herkese sağlıklı bir bebek versin. Olacak olanlarada sağlıklı kolay doğum nasip etsin. Ikınmada biraz zorluk yaşadığım için dikişim biraz fazla sayısını sormadım gerekte duymadım. Bebeğimi kontrol ediyorlarken benimde dikişim atıldı o da acımıyor bence arkadaşlar çünkü doktorum uyuşturdu iğneyle dikiş atılacak bölgeyi. Birde bence böyle ayrıntılara takılmayın Rabbim öyle bir güç veriyorki o sancılardan sonra, dikişmiş, su patlatmakmış zor şeyler değil. Herkesin acı eşiği bir değil tabiki ama nacizane tavsiyem imkan varsa kesinlikle normal doğum. Doğumhanede, her şeye değdiğini, acıların bir anda son bulduğunu anlıyorsunuz. Yine olsa yine normal doğum yaparım😊 bir gece hastanede kaldık sonrası taburcu olduk. Bebeğim canım şuan daha 5 günlük. İlk günden beri yürüyorum ve herşeyiyle kendim ilgileniyorum. Herkese kolay doğum dilerim.. Çok uzun anlattım helal edin sormak istedikleriniz olursa burdayım geç olabilir ama cevap vermeye çalışırım❤️ saygılar sevgiler hayırlı doğumlar 🥰