zorunlu değil diye biliyorum ama tabiki doktor belli sebeplerden yaptırmak zorundasın derse tabiki yaptırmalısınız. benim arkadaşım yaptırmak istemiyordu sonradan şeker hastalığına yakalananlar var çünkü ama doktoru suyun fazla yaptırmazsan ben sorumluluk kabul etmem demişti. yaptırdı.