SARAMAZE19 öncelikle streste şekeri etkiler o yüzden sürekli yüksek çıkacak düşüncesinden vazgeç. İkisincisi asla aç bırakma kendi. Düzensiz beslenme şekerin çıkmasında büyük rol oynuyor. Günde en az beş öğün yemek yemen lazım bunların ikisi ara öğün üçü ana öğün olmalı. Sabah uyanır uyanmaz iki bardak ılık su iç. Gün içinde mutlaka ama mutlaka 2.5-3 litre su iç. Beyaz ekmek tüketme. Tam buğday, tahıllı veya Çavdarlı ekmek tüket. Porsiyonların az olsun Sabah bir dilim peynir 4,5 zeytin bol yeşillik domates ve salatalık bir dilim ekmek ye ya da bunları yemek istemiyorsan bol sebzeli menemen yanında bir dilim ekmek ve salatalık domates yeşillik ye. Ya da bir dilim peynir, bir yumurta bir dilim ekmek ve yine yeşillik ye. İki kepçeden fazla çorba içeceksen ekmek dilimini ona göre azalt. Yağlı şeylerden uzak dur. Salatalarına yağ koyma. Bir kaşık koyacaksanda o zaman ekmek yeme. Ara öğünde sütünü veya yoğurdunu tarçın koyarak tüket. Ve bazılarında şeker yine de yüksek çıkıyor bu durumda insülin mecburen kullanacaksın. İnsülini doğru doz da ve düzenli kullanırsan şekerin düzene girecektir.