doganursezmag Herkese merhaba, Hamileliğimden başlamak isterim. Çok rahat bir hamilelik geçirdim. Ne bulantı ne baş dönmesi ne uyku hali hiçbirini yaşamadım. Hemşire olduğum için 6. ayım bitene kadar gece nöbeti bile tuttum. Devletin verdiği doğum öncesi yasal izin hakkımı kullanmak yerine aktarmak istedim ancak son haftamda aşağı baskılar artınca ayrılmak zorunda kaldım. Evde dinlenerek, yürüyüş yaparak gebe okuluna giderek vaktimi geçirmeye başladım. Tabi oldum mu 40 haftalık. Bebek normal doğum pozisyonunda ama kanala girmemiş. Bende normal doğumu çok istiyorum diye takip altına alındım. Hergün nst ye bağlandım. Hiç sancı yok. Arada alttan bakıldı hiç açılma da yok. Böyle olursa 41. hafta başında suni sancı deneyelim dediler. Kabul ettim. Pazartesi 8 Nisan sabahı hastaneye yatışım yapıldı. Nst ye bağlandım. Kendi sancılarım çıktı ama ben hissetmiyorum onları. Alttan bakıldı yine açılma yok. Sancı başlatıldı. Saatte 4 damla şeklinde hafiften. 2 saatte bir nst ye bağladılar. Sancı var ama düzenli değil. Derken derken tam 12 saat verildi. Korkulduğu gibi dayanılmayacak bi acı değil sadece sürekli olması yoruyor. E bi de bebek kanala girmez diye sezaryen olursam diye aç bırakıyorlar. İyice halden düşüyorsun. Gece suni sancıyı kapatıp dinlendirdiler. Sabah erkenden dozunu 3 katı artırıp tekrar takıldı. Sonuç ; sadece 2 cm açıklık ve bebek yine kanalda değil. Bu arada rahmim geriye dönük olduğu için alttan bakmalar çok can yakıcı oluyordu. Öğlen 2’ de en son nst ve açıklık kontrolü sonucu sezaryen kararı çıktı. Ameliyathane için hazırlıklar başladı. Meslek hayatımda çok sonda taktım ama hiç taktırmamıştım. Çok acı vericiydi ve tuvaletin varmış gibi bi his veriyor. Spinal anestezi olmaya karar verdim. Ameliyathane ortamı bana çok soğuk geldi. Spinal yapılırken acı hissetmedim sonrasında hemen uyuşmuyosun zaten. Kendim yattım masaya. Ve başladılar. Yaptıklarını hissediyorsun ama acı yok. Sadece bebeği çıkarmak için göğsüne bastırdıklarında resmen nefes alamadım. Sonrasında kızımı gördüğümde dünyam değişti. kızımı çıkardıktan sonrasını hissetmedim de hatırlamıyorum da galiba sakinleştirici yaptılar. Ameliyat sonrası hemen odaya götürmüyolar gözlem altında tutuldum. Orda titredim üşüdüm müdahale edildi hep. Odama götürdüklerinde kızım beni bekliyordu hemen emzirmek istedim emdi. Kızım: 4015 gr 50 cm doğdu bu sebepten mama takviyesi başlandı. Mamayı emzirirken göğsümün kenarından enjektörle akıttım hem beni emdi hem de mamayı aldı. Önerilerim; ☀️Depend çok kullanışlı iyiki almışım ama keşke en büyük bedenini alsaymışım o göbekle bi de dikiş çok sıktı karnımı. ☀️Bebeğinizin ultrason kilosuna güvenmeyin yanınıza büyük kıyafet de alın benimkiler olmadı. ☀️Doğum çantanızda daha önceden içeriğini araştırdığınız bir mama bulundurun ihtiyaç halinde gidip alınması zor çünkü ☀️Emiyoe diye aldanmayın mama takviyesi dediler ise verin benim hastaneden çıkmadan göğüslerimi sağdılar toplam 4 cc süt çıktı ve çok az bir miktar bu. ☀️Sütünüz için bol sıvı tüketin, Humana çay rezene çay, prolac damla, incir, pirinç, ceviz tüketin aradakş farkı göreceksiniz. ☀️Göğüslerinizi 3 saatte bir boşaltın hem ne kadar süt geldiğini görürsünüz hem de beyne uyarı gider süt üretimi için ve sağarken göğsünüze masaj yapın. Kanallar açılır süt daha çabuk iner. ☀️Göğüs ucuna ben gümüş kapak aldım ucuna da hindistan cevizi yağı ve kakao yağı kullanıyorum çok faydasını gördüm yumuşatıylru. Yara olursa da madecassol krem. Bayağı uzun oldu buraya kadar okuduysanız teşekkür ederim 😊
Sezgin doganursezmag gözünüz aydın olsun😍 sağ salim bebeğinize kavuşmuşsunuz 💐💐💐darısı biz hamilelere inşallah. Humana çayı ben de aldım ama gümüş kapakları da alsam mı bilemiyorum. Aventin koruyucu kapaklarından aldım çünkü🤔
Zeynka doganursezmag Maşallah Allah sağlıkla büyütmeyi nasip etsin 🐣❤️ Bebeğin kilo alması için özellikle yediğiniz bir besin var mıydı acaba? Önerileriniz de oldukça faydalı teşekkürler 🙏😊
xwoman doganursezmag doganursezmag aydın cnm . sezaryen sonrası deneyimlerin nasıldı ? ağrı acı olarak
doganursezmag Sezgin teşekkür ederim 😊 gümüş kapak bence biraz da elbiseye teması önlemek için kapağı deneyin olmadı alırsınız
4258633 Sezgin Sezgin gümüş kapak alma canım yara olursa karbonatla temizle kurula koruyucu kapakları tak hemen iyileşiyor
doganursezmag Zeynka teşekkür ederim 😊 hergün ama hergün mutlaka yumurta yedim süt içtim muz kaşar yedim özellikle kilo alsın diye değil de sağlıklı olsun diye ama zaten hastaneden çıkarken 3780 gr a düştü şişlik yani çoğu
Mrv91 doganursezmag ömürlü olsun bebisiniz darisi basimiza🤗 gümüş kapak tek başına iyilesmeye yardimci olmadi mi acaba. Ben bütün umudumu ona bağlayıp krem yag vs hic bişey almadim da
doganursezmag xwoman ayaklarımın uyuşukluğu geçene kadar acı duymadım ne zaman ayağa kalktım üst karnım sarkıp dikişlerimi rahatsız etti o zamandan beri ağrıyor 6 gün oldu daha yeni yeni yataktan kendim kalkabiliyorum
xwoman doganursezmag geçmiş olsun . sonrasında adet agrısı gibi agrı oldumu peki rahim kendini topluyormuş heralde ondan diyorlar. birde karnının dikişe gelmemesi için bir yöntem yok mudur ya :(
doganursezmag xwoman teşekkür ederim 😊 sonrasında adet ağrısı gibi ağrı emzirirken oluyor daha çok. Mesela kanaman fazla değil hatta kahverengiye dönüyo ama emzirdikten sonra ağrıyla beraber kanaman başlıyor. Karnımın sarkmasına da çözüm bulamadım ama dar bişeyler giyip göğsümün altına kadar çekince toplu durdu şişlik indi gibi
sezinko doganursezmag gözünüz aydın,4050 kg doğdu oyüzden mama taksviyesine başladık demişsiniz bebeğin kilosu gayet iyi değilmi neden mama verdiniz sütünüzde gelmiş emmiş hemen
doganursezmag sezinko Ebe geldi göğsümü sıktı aaa hiç sütün yok bebek kilolu yetmez ben çocuk doktoruna soruyum dedi o şekilde başlandı bende sarılık olmasından korktum süt geliyordu ama ona yetmez sandım aslında yetiyormuş
Ayse1 doganursezmag sezaryenden sonra ilk yürüyüş dedikleri kadar zor mu 🤷🏻♀️ Bu arada hayırlı olsun bebişiniz sağlıcakla büyüsün😍
ikinciprensimgeliyor Ayse1 ilk kalkis şoyle zor , ust gobek alt dikislere baski yapiyor yakiyor dogal olarak ama diretip devam ederseniz yurumeye, yurudukce aciliyosunuz yani agri hafifliyo.kalkarken direk karsiya bakmak gerek birde.cunku acayip bas donuyo.
doganursezmag Ayse1 teşekkür ederim 😊 ben uzun süre suni sancı çekip o sırada da aç sonra da aç olduğum için halim kalmadı artık ondan zorlandım diye düşünüyorum kişiden kişiye değişiyor bence
Fatmadk Hayırlı olsun Allah sağlıkla büyütmeyi nasip etsin 🤗 sezeryan ben de düşünmedim hiç ve biraz endişeleniyorum açıkçası , bir de deepend bez orta beden almıştım 64 kilo görünüyorum küçük gelebilir demişsiniz ancak bilemedim şimdi bir büyüğünü mü alsam
doganursezmag Fatmadk teşekkür ederim 😊 depend i kesinlikle kaç kilo olursan ol en büyüğü almalısın göbeğin sıkıyor çünkü ben 72 kg ile girdim doğuma. Normal doğum olursa sıkıntı olmaz da sezaryen de dikişleri sıktığı için acıyor