Nezoik size ikisini de yasamis biri olarak ic gudulerinize guvenmenizi ve umarim destek olacak biri varsa dogumunuzun saglikli olmasini diliyorum. Eger nefes kaybiniz varsa spinal sezaryen yapilabilir.
1) Normal dogum cok guzel bir duygu, o an herhangi bir muayene anina benzemiyor, ve bebek dogum kanalindan gecerken bunyesine yararli bi suru bakteri alarak bagisiklik kazaniyor. Diger anlatilanlar tamamiyle kisiden kisiye degisir. Normal dogum sonrasi hemen kalkan da var kalkamayan da o yuzden kiyasa gerek yok.
2) Sezaryen de ilk gece agrin oluyor, sonrasindaki agri yine kisiden kisiye degisiyor. ben 24 saat sonra eski hareketli halime donmustum. Hemen o gun dus aldim, bebegime bakabildim.
3) Sutum sezaryene ragmen hemen geldi. Normal dogum yapip 3-5 gun gelmeyen yorumlar okuyoruz. normal dogum yapip henen sutu gelenler de var tabii ki.
4) Tabi ki gonul normal dogumdan yana ama bazen mumkun olmayabiliyor. Benim ilk dogumum normaldi ama oglum cok cok cok erken gelmeye calismisti premature dogdu sonra melek oldu, o yuzden ikinci hamileligimde sirf her gece gordugum kabusumu tekrar yasamamak icin doktorumla konustum ve sezaryen oldum. Psikolojim kaldirmayacakti ve bu bebegimi tehlikeye atma ihtimalim olusabilirdi. Doktorum cok anlayisli ve bilgiliydi ben daha soylemeden o sana sezaryen yapalim dedi.
Sizi ne normale ne sezaryene kimsenin ikna etmesine izin vermeyin ancak endiselerinizi azaltmaya calisin ve doktorlara guvenin.