Esraaris https://i.hizliresim.com/jgdoW9.jpg
Gebelik hesaplanirken aylar bolunup ustune eklenmez 5. Ayi bitirdigin an 6. Ya girmissin demektir bu 6 yi tamamlamak anlami gelmiyor tibben ve bilimsel olarak gebelik suresi bu sekilde ilerler doktorlar da o yuzden oyle diyor, 5 ayi doldurdugunda +gun olarak denmez 6. Ayin icindesin denir + gun olarak soylenmek isteniyorsa hafta hesabiyla soylenir, haftada ayni sekilde 22+1 oldugun anda 23. Haftadasin derler bu sekilde devam eder gebelikte 9 ay10 gun yani 10. Aya giriyorsun :) bu sekilde biraz kafa karistirici ama doktoruma sordugumda bu sekilde anlatti hepside boyle der zaten umarim cevap olmustur