cuteregina merhaba. Ben bir anda bir bütçe ayırmadım ama 3. ay itibariyle almaya başladık. Geçmişte düşük ve boş gebelik yaşamıştım fetal dna temiz gelince alışverişe başladık her şeyi bir anda almak zorlar diye düşündük. Evimiz bize ait ama eşim şu an tek çalışan evde. O sebeple bir anda her şeyi yapmak zor olabilirdi
Önce anneannesi park beşik ve yatak aldı onlar 8 bin lira tutmuştu mesela. Bende şu sallanan ana kucaklarından aldım manuel olarak indirimle 1500 e geldi. Aralarda indirimleri sıkı takip ederek deterjan, biberon, süt sağma pompası, göğüs pedi, lohusa pedi, biraz bebek bezi, şampuan, küvet takımını, havlu ,emzirme örtüsü, biberon temizleme sabunu falan aldım. Kıyafetler hem hediye şimdiden geldi hem de kendim indirimde gördükçe aldım. Yenidoğan fazla almayı kimse tavsiye etmiyor.
Bebek odası işine gelince de ben park yatak aldığım için en az 3 yaşına kadar kullanabilir diye düşünüyorum. Bu sebeple direkt çocuk odası yaptım. Yatağına korumalık eklettim. Uyguna aldım odasını 35 bin tuttu. Taksitlendirdim bu ay ödemeye başlayacağım.
Ben çok son zamanlara bırakma taraftarı değilim bebeklerin ihtiyaçları çok. Bazı konularda gezmek araştırmak da lazım. E alışveriş bi anda yapınca her şeyi indirimli bulmak da zor. Zamana yayarak bütçeyi daha iyi kontrol ettim. Zaman içinde büyümesine göre de kıyafetler alınmaya devam edilir zaten. Benim kişisel deneyimim de bu şekilde.
En sona bebek arabamız kaldı bi. Onu da babaanne ve dedesi alacağı için kendimden bir bütçe ayırmadım. Seçtiğim model 30 bin lira örneğin ama indirim zamanı 23 25 bin lira arasına kadar düşüyor.