lokismommy evet evet bir iki saat beklese de olur ama geceden yapınca şeker eriyor meyvelerin suyu çıkıyor kendi suyunda hemen pişio oluyor çok kaynatmayın 10-15 dk yetiyor, kıvama bakmak için kaynatmaya buzluğa fincan altlığı gibi bir şey koyun iyice soğusun 10 dakikadan sonra reçeli dökün bakın koyulaşıyor mu diye istediğiniz koyuluktaysa olmuştur