Selamm ben ilk doğumumu planlı olarak suni sancıyla başlattığım için epidural taktırdım ilk suni sancı verilmeye başlandığında 1 cm açıklığım vardı ortalama 5 6 saat normal kasılmalarla geçirdim o süreçte suni hep takılıydı asla zorlamadı 5 6 saat sonra doktorum suyumu patlattıktan sonra müthiş bir sancı gelmeye başladı 2 saat çektim artık dayanamıyor ağlıyordum hep😂 beni sezeryana alın diye yalvarmaya başlamıştım ki ebelerim ve doktorum beni hep sabret açılman 4 cm ye ulaştığında epidural takarız dediler 4 cm açıklıkla epidural takıldım ve sonra herşey çok hızla gelişti ebeler epiduralin doğumu açılman hızla artmasından dolayı hızlanacağını söylediler ki öylede oldu epidurali taktıktan sonra normale döndüm ve açılmam 1 buçuk saatte 4 cmden 8 cm ye ulaştı sadece ıkınmada biraz zorluk çektim ordada doktorum karnıma bastırarak doğumu yapmama destek oldu çok rahat geçti benim için yani epiduralden sonrası herşey çok hızla gelişti inşallah aydınlatabilmişimdir seni☺️