fayting Bir şeyi kullanmak illaki ona bağımlı olduğunuz anlamına gelmez. Çok kişi alkol kullanıyor. Ama alkole bağımlı olmuyor. Ama alkol bagimliligi gibi bir gerçek var örneğin. Bu herkesin beyin kimyasının farklı olduğu anlamına geliyor. Aynı şekilde kumar bagimliligi. Baktığınızda madde kullanımı bile değil. Ama bu gerçek bir bağımlılık. Her sigara içen de yine sigara bagimlisi olmuyor. İnsanların kimyasının nasıl çalıştığını bilemezsiniz. Sinanmadiginiz bagimliliklar hakkında kati konuşmayı ben kendimde hak bulmuyorum açıkçası. Ben de bir alkol bagimlisina “e bırak, bende haftada 2-3 gün içerdim, bıraktım” demek gibi bir şey. İnsanlar şeker hastaligini ya da astım hastasını bu kadar yargılamıyor. “E oksijen var al nefes al işte” diyemiyor. Bazi bagimliliklar da düşündüğünüz gibi sadece irade işi değil. Fiziksel bağımlılık. Bu yüzden bırakma aşamasında bir çok klinik kurulup ilaç tedavisi uygulanıyor. Ben gebelerde bu kadar baskı kurulmasını doğru bulmuyorum. Çünkü sigara bagimliligi da bir bağımlılık. Ama her içen bağımlı demek değil. Sinanmadigim bir durum hakkında kimseyi yargılama ya da telkin verme cüretini de kendime hak görmüyorum.
Sigara içen gebeler yani “bağımlı gebeler” zaten yeterince vicdan azabı duyuyor. Ve kendilerini rahatlatamıyor. İçmediğinde karşı koyulmaz bir yoksunluk geçiriyor. O yüzden bir kişi bir şeyle mücadele ederken ben daha fazla anlayıştan yana olunmasını düşünüyorum. Yoksa kendi adıma söylüyorum. Ben de bir sürü sey yazar çizerim. Çünkü en kolayı bu. Sınavını vermediğiniz konular hakkında konuşmak. Bizim toplumumuz zaten bu eleştiri kültürünün doğal habitati.