37 hafta eczacı bi hamile olarak şu an 9 kilo aldım. İlk 5 ayda 6 kilo civarı aldım. Sonra daha dikkatli davrandım. İlk aylarda mümkün olduğunca az kilo almaya çalışırdım. Çevremde gördüğüm kadarıyla da gebelik boyunca ne kadar az kilo o kadar konforlu gebelik. Bel ağrısı, diz ağrısı, uyku problemini daha az yaşarsınız.
Beslenme konusunda şunu ekleyeyim, gebelikteki hormonlardan dolayı insülin direnci artıyor. Gebelik şekeriniz çıkmasa bile insülin direnci oluşuyor. Buna uygun beslenin. Bebeğinize genetik miras bırakıyorsunuz en önemli kısmı bu.
Bulantınız fazlaysa zencefil deneyin. Vitamin ve mineral eksiklikleri bulantıyı artırır. Kan tahlilinizi mutlaka gözden geçirin. Referans aralıkları çoğu vitaminde olması gerekenin altında. Özellikle d ve b vitamini için. Bunlara dikkat edin.
Ne kadar stressiz olursanız o kadar rahat geçirirsiniz.