Pazar günü saat 10 gibi uyandım biraz çamaşırımda ıslaklık vardı suyum mu geldi diye düşündüm çamaşırı değiştirip kontrol ettim bir saat sonra falan yine aynı şekildeydi hafiften de sancım başlamıştı bu arada artık doğumun başladığını düşünüp duşa girdim saçımı yaptım ve 4 gibi hastaneye gittim açıklık bakıldı son kontrolümde zaten 2 cm vardı bu sefer 2.5-3 gibi dedi ebe nstye bağladı sancılar düzenli çıktı o gelen sıvının ne olduğunu anlamak için de turnusollu ped koyduk daha sonra doktorum eve gidip 3-4 saat sonra gelmemi istedi su tekrar gelmedi hafif sızıntıymış sadece daha sonra eve geldim evde biraz daha sancı sıklığı ve şiddeti artmaya başladı önce 6 dkda birdi 3dkda bir olana kadar bekledim sancılarım dayanılmayacak gibi değildi daha sonra akşam 9 gibi hastaneye tekrar gittik açıklık aynıydı nstde biraz daha yüksek çıktı ve düzenliydi artık git gel yapma sabaha kadar doğurursun yatış yapalım dedi ilk doğum olduğu için sabahı bulur sancıların da yeterli suni takmıycam dedi (gece riske atmamak için büyük ihtimalle çünkü ebe doğum istemiştim kendi ebem o gün nöbette değildi sabahtan haber vermiştik ona göre gelecekti) neyse yatışım yapıldı sancıları biraz yatarak biraz pilates topu üzerinde vs egzersizlerle uğraştım açıklık ilerlesin diye bu sırada nefes kontrolü çok önemli gerçekten doğru nefes teknikleriyle yönettim sırtıma masaj yaptılar 2 saat sonra ebe kontrol edeceğim demişti (sancı şiddeti arttığı için ara ara sezeryan fikri gelip gitti tabi 😂 2 saatin geçmesini bekledim sabırla ) daha sonra kontrolde açıklık 5-6 cm çıktı saat 11 civarıydı tabi bunu duyunca bir güç geldi sabaha kadar sürmeyecek diye rahatladım mutlu oldum biraz da kendime geldim hemen ebeme haber verdik yarım saat sürmeden geldi o da masaj yaptı egzersiz yaptırdı çok ilgilendi 12 de muayene etti açıklık 7-8 cm olmuştu artık başlıyor dedi suyumu patlattı kendi ıkınmamın gelmesini bekledik yine bu arada sürekli masaj ve hareket yaptırdı saat 1 de doğumhaneye girdim 13 dakika sonra bebeğim kucağımdaydı o anı tarif etmek mümkün değil gerçekten büyük bir rahatlama mutluluk her şey çok güzel ilerledi normal olmasının yanında sunisiz olduğu için doğal doğum yapmış oldum bilgi edindiğim her şey tıkırında ilerledi elhamdülillah. Kendinize güvenin güzel anneler en önemlisi bu allahım inşallah sizlere de en kolay en sağlıklı pozitif su gibi doğumlar nasip etsin 🥹💕🌺