Merhaba bir çocuk gelişimci 24 haftalık hamile ve öncesinde sigara kullanan biri olarak yazıyorum hamilelikte sigara kullanımı bir çok sağlık örgütü tarafından zararlı olduğu kesin olarak kanıtlanmış bir üründür. Bebekte meydana gelen problemlerin nedenlerinde hep annenin sigara kullanımı vardır. Sigara binlerce kimyasal madde içerir kısacası bir zehirdir ve bu zehir plasentaya kolaylıkla geçer. Bebeğin oksijen almasını, plasenta yoluyla sağlıklı beslenmesini engeller. Sigara kullanımı erken doğuma, düşüğe, düşük doğum aralığına, kalp anomalilerine, ciğerin gelişmemesine, gelişim bozukluklarına, plasenta yaşlanmasına ve plasentanın erken ayrılmasına sebebiyet verebilir. Sigara içen annelerin bebeklerinde ani bebek ölümleri, astım ve dehb çok daha fazla görülür. Lütfen ama lütfen hamileyken sigara içmeyi yenidoğan bir bebeğin suratına sigara dumanı üflemek gibi düşünün. Lütfen ama lütfen bırakmaya çalışın. Ben çevremde çok şahit oldum erken doğuma veya gelişim geriliğine birinde bir şey olmadı diye sizin de başınıza gelmeyeceğinin garantisi yok. İstisnalar kaideyi bozmaz. Tek doğru vardır.