eyvahamileyim merhaba ben de bugün kontrolde benzer ölçümler aldım. 36+4’üm adete göre, ölçümler ortalama 39+1 ile uyumlu. Baş 40 hafta. 3530 geliyor kilosu. Doktoruma sezaryan için bi eşik var mı diye sordum. Bu kilolarda kalırsa kendisi için daha iyi olduğunu ama yukarı kilolardaki bebekleri de vajinal doğurttuklarını söyledi. Kitabi bilgide 4 kg ve üzeri sezaryana daha yakın imiş, yine vajinal tercih edebiliriz, yırtık riski vs artabiliyor sadece diye ifade etti. Bu arada kesinlikle vajinalden uzaklaştırmayarak aksine şunu savundu: kilodan bağımsız, doğuma/ bebeğe/ anneye/ anatomiye göre doğumun kolay ya da zorlayıcı olduğunu. Ben tam 1 sene önce iki kalp ameliyatı geçiren bir gebeyim ki epiduralsiz vajinal deneyeceğiz. Bu tarz konularda ısrarla sorguluyorum doğum yöntemini. Fikir vermesi açısından paylaşmak istedim :)