umsam Estağfurullah söylediklerimin yanlış anlaşılmasını istemem kesinlikle. Kayıp yaşamak daha zor bir süreç her türlü. O sebeple bence muhakkak bakılmalı. Keşke önceden bilseydim dediğim bir durum yaşarsam bu benim için yıkım olur mesela.
Ben Natera firmasına panorama test yaptırdım. Doktor size de aynı testi söylemiş. Kan alınıyor sizden ve incelemek için Amerika’ya gidiyor. Orada gerçek genetikçiler çalışıyor kan örneği üzerinde, bir haftaya da sonuç geliyor. Türkiye’de yapılan testlerin çoğu Çin’den gelen makinelerle testleri yapıyor demişti doktorum. Bu durumda gerçek genetikçinin çalıştığı saha güven veriyor benim için. Panorama Plus, standart gibi paketler var. Ben orta paketi yaptırdım, 520 dolar gibi bir ücret ödedim Aralık sonunda. 22 bin yapıyordu o zaman.
Eğer maddi olarak zorlanmayacaksanız kaçınmanız için bir sebep yok. İki düşük zor bir süreç olmalı. Ama gebeliğin ilerleyen haftalarında bir olumsuz durumla karşılaşmak insanı çok daha yıpratıyor. İlla bir hastalık çıkacak diye korkmayın, her şeyin yolunda gittiğini duymak çok rahatlatıyor.
Bir şey olacak korkunuzu anlayamadım sadece. Amniyosentez gibi bir şey isteseler evet ufak da olsa bir risk var ama ona gerek kalmasın diye yaptırmak daha akıllıca bir adım şu an. Çünkü sizden sadece kan alınacak o kadar. Bir de bu fetal dna testleri türlü çeşit hastalık tarıyor, çok basit düşünüyorsunuz, iğne nasıl tedavi edecek gibi bir düşünce kesinlikle yanlış. İğne ilaçtan ziyade takip edilmesi gereken bir durum da olabilir, belki riskli gebelik doktoru sadece takibinizi yapar vs. Bu gibi bilgiler gebelik süreci ve hatta doğumda, doğum sonrasında izlenecek süreçlerin belirlenmesi için önemlidir.