Merhaba.
11+1 de fetal dna yaptırdık ve sonuç alamadık, 12+4 te yeniden yaptırdık ve yine sonuç alamadık. Ve firma bir daha bakmak istemedi, başka bir firmaya geçtik. İlk çocuğumdada aynı şekilde olmuştu ve 3. De normal sonucu almıştık. Fakat bu sefer normal sonucu alamadık. 7. Ve 13. Kromozomlarda duplikasyon ve XXY Klinefelter sendromu yüksek riskli çıktı. Tabi hiç böyle bişey beklemediğimiz için ne yapacağımızı bilemedik. 16. Haftada amniyosentez yaptırdım. Bu konuda bence abartılacak kadar korkutucu değil. Devlet hastanesinde perinatologa yaptırdık, ağrısız acısız bir işlemdi, işlem sonrası bir iki gün dinlenince ve doktorun verdiği antibiyotiği kullanınca hiç bir sıkıntı yaşamadım. 3 gün sonra amniyosentez ön sonucumuzda XXY olmadığı netleşti. Diğer kromozom bozuklukları için 10 gün daha bekledik. 10 gün sonra normal dendi fakat bir saat sonra X kromozomunda şüpheli bir alan olduğunu ve bir daha inceleneceği söylendi. Bi 10 gün daha bekledik ve bugün sonucumuz temiz geldi. Hiç bir sorun yokken bir buçuk ay boyunca sürekli düşünerek ve stres içinde bir gebelik geçirdim. Fetal DNA için o süreçte fikir aldığımız çoğu doktor yanılma payının düşük olduğunu söyledi. Ama yanıldı ve sadece birinde değil hepsinde. Başına böyle bir durum gelen olursa diye yazmak istedim.