Buraya hep ikinci bebeğim için yazmıştım ama artık birinciye dair yorum isteme zamanım geldi. Kidste de aktif değilim ama burada da tecrübeli anneler var biliyorum cevap verebilirseniz çok sevinirim.
Yaklaşık 2 aydır. O zaman 18 ay şimdi 20 aylık olan kızım geceler uyanıyor ve oturmak istiyor. Uyku rutinimiz düzenimiz vs her şey var. Ocak ayına kadar da her şey yolundaydı. Hatta şu an da o geceler hariç yolunda. Akşam 9 gibi yatıyor hasta olmadığı sürece desteksiz uyuyor ve sabah 8e kadar deliksiz uyuyordu. Hala da haftada 4 gün öyle uyuyor. Ama haftada 3 gün de gece belirsiz bir saatte uyanıyor ve sanki canını alıyorlarmış gibi ağlıyor. Sanki gün başlamış da ben onu zorla uyutuyorum gibi. Ve dediklerini yaptığımda da en az 3-4 saat asla geri uykuya döndüremiyorum. Herkeste aynı uyarı var: ne olursa olsun ışığı açma, yataktan çıkarma. Bugün tak etti yok dedim ışık uyucaz. 40 dakika çığlık atarak ağladı. Sonra ağlamaktan kustu. Bugün ben biraz üşümüşüm sancılarım vardı hiç keyfim yoktu ve gecenin 2sinde ekran açtım çocuğuma. Şimdi bunun vicdan azabını çekiyorum. Ama 2 ayda 2. Kez oluyor ekran. Ya gece 4 te kek yaptığımı biliyorum. Artık hiçbir çözümüm yok. Odasında karanlıkta lego oynayıp uyumuyor gerekirse. Böyle bir şey yaşayan var mı? Bu bir dönem mi geçecek mi? Doğrusu kızım doğduğu andan beri uykuyu seven bir çocuk değil. Arkadaşlarımı küstürmek pahasına rutinlerine bağlı kaldım. Her şeyimi saatlerime göre ayarladım. Yine her uykuya ağlayarak geçiyorduk ama en azından uyuyorduk. Çok inançlı biri sayılmam ama artık o kadar yoruldum ki acaba bir okutsam mı düşüncesine filan geçtim. Hiçbir çözümüm yok artık sanki her şeyi denemiş gibi hissediyorum. Bugün bile örneğin. Sarıldım sakşnleştirmeye çalıştım konuştum salladım yüzünü yıkadım balkona çıkardım ama yok ışığı açana kadar sadece çığlıklarla ağladı. Işığı açınca da sanki ağlayan o değilmiş gibi “naydın” diyip kedimizi sevmeye filan geçti. Yani bıçakla kesilir gibi kesildi ağlaması.
Bu süreçte en azından kötü olduğum günler babası ilgilenseydi diye düşünebilirsiniz biz de düşündük gece adam çöp muammelesi yapıyor. Gündüz bana sen git babam oturacak der odadan kovar. Tam bir aşık. Kapılarda babacım diye bekler ama gece onu görünce krizler daha da büyüyor annemi istiyorum diye çığlıklar yükseliyor.
Ya nolur birisi bana bitecek desin. 21 aylık 24 aylık fark etmez ama bitiş süresi versin kızımdan gece ses gelirse yatakta ağlamaya başlıyorum artık. Çok yoruldum haftanın 3 günü kesin gece uykusuzuz. 16 haftalık hamileyim. İlk trimesterım çok çok çok kötü geçti. İkincisine yeni girdik yeni düzelmeye başladım ama yani geceleri uykusuz kal gündüzleri yemek yeme işe git kadar da iyi durumda değilim.
Var mı yapabileceğim denemediğim bir önerisi olan tecrübeli anne?