Ben de erkek bebek bekliyorum, eşimle ortak kararımız sünnet yaptırmamak yönünde. Çok yakın arkadaşım çocuk doktoru ve kendi oğlunu sünnet ettirmedi. Tabi ki sağlık açısından sünnet edilmesi gereken durumlar olabiliyormuş ancak sağlıklı bir bebekte aksine sağlığını ve ileriki yaşlarda yaşayabileceği sorunları düşününce açıkça önermedi. Doktor önerisi haricinde de sanırım toplum olarak insanlığı sadece müslümanlıktan ibaret sanıyoruz, dünya üzerindeki erkek popülasyonunun küçük bir yüzdesi müslüman ve sünnetli. Bu durumda geriye kalan müslüman olmayan ve sünnetsiz olan erkek çoğunluğunun, makalelere konu olmuş sağlık problemleri yaşamaları gerekirdi diye düşünüyorum. Aksine sünnetli yetişkin erkeklerde cinsel problemlerle ilgili bi çok vaka var. Dini açıdan maneviyatıma tezat düşen şöyle de bi soru var, Allah erkekleri de kusursuz yaratmadı mı ki, insanlığın devamını getirecek uzuvlarının, “sağlığını tehlikeye sokacak” bir kusuru olsun? Hadi diyelim öyle, biz insan olarak Allahtan daha bilirkişi miyiz de bu organ böyle olmamış bunun fazlalığını keselim kararına varıyoruz? Sünnet, eski dönemde bırakın hijyeni, suyun bile doğru düzgün bulunmadığı topraklarda hakikaten de bulaş, mikrop, bakteri riskinden korunabilmek için beden sağlığı için yapılmış bir uygulama. Günümüz koşullarında aksi bir sağlık problemi olmadıkça yapılması sadece geleneksel diye düşünüyorum.