yorgunannis ben kızımı bu yaşına kadar 3 yasında su an bu yaşına kadar hep 2 türlü uyuttum
1 gündüz uykusu aydınlık ortam ve sesli
2 gece uykusu loş ortam gerekirse karartma perde ve led + anne karnı sesi ya da beyaz gürültü
ilk 6 ay anne karnı sesiyle uyuttum gündüzleri salonda geceleri yatak odasında. hep aynı saatte ve hep aynı rutinde önce duş sonra beslenme sonra uyku gibi kalan 6 ay yine aynı rutin sadece beyaz gürültüye geçtik
sabah kaçta kalkıyorsa alıp salona geçiyordum odada karartma perde vardı cunku. akşam 8 gibi ise yatak odasına loş ışığa (kırmızı ışık) geçiyordum o bu ayrımı yapabiliyordu başka evde dahi gecemiz gündüzümüz böyleydi hep.
bebeğimin uyku saatlerini gözlemliyordum kaç saat uyuduysa not alıyordum bi sonra ki uykusunu hesaplıyordum mesela 2 saat uyuduysa yarım saat uyanık kalıyordu yarım saat sonra uyutuyordum 2 saat tahmini uyuyordu hep bu döngüdeydi saatler değişince uyanıklığı artıyordu yine not ediyordum hem evde ki hem dışarda ki düzenimiz bozulmamış oluyordu. mesela öğlen 2-4-6 gibi saatlerde uyuyacağını bilir ona göre hesap yapardım.
gece uykularında fısıldardım ya da hiç konusmazdım sessizlik olurdu uykusunu dağıtmazdım bezini de loş ışıkta alırdım ama gündüz bez değişimi uykusu vs sesli olurdu onunla konuşur bişeyler anlatırdım o salondayken tv hep açık olurdu doğduğundan beri yanında rahatlıkla iş yapabiliyordum bu yüzden hiç sorun yaşamadım
uyumakta zorluk çektiğinde bunu 6. ayda diş çıkartırken farketmiştim iki kaşının arasına masaj yapıyordum çok bastırmadan anında uykuya dalıyordu elimi takip ederken. ya da 2 kulağının kulak memesinin olduğu yere yine bastırmadan daireler çiziyordum eğer gazı varsa ya da huysuzsa karnını ovalayarak uyutuyordum eğer dikkati dağılıyorsa uyumuyorsa eli kolu durmuyorsa tülbentle kollarını bağlıyordum üstten. kundak görevi görüyordu o uyuduğunda açıyordum falan o onun elini hep tuttuğumu sanıyordu bağlıyken. 4. ay atağında ise sadece pusette uyutabildim otobüs kamyon seslerine korna seslerine hayvan seslerine karşı uyurdu otobüs duraklarında bebek arabasında ileri geri yapardım ayağımla gece uykusuna böyle geçerdi tam 1 ay boyunca böyle devam etti sonra atak bitince geçti