kadertuna0 Kızlar epidural anestezi ile doğum yapan var mı deneyimleriniz nedir önerir misiniz normal doğum düşünüyorum yaklaşıyor kafam çok karışık
esme3066 Ben yaptım, öneriyorum. Doktorunuza güveniyorsanız kesinlikle her vajinal doğumda yapılması gereken bir durum
Busraaaakkk Noyimommy Bende dayanamadığım yerde yaptırayım diyorum ama her durumda sanırım yapılmıyormuş gebe okulunda ebe söylemişti. Sizde açıklık kaç cm olunca yapmışlardı acaba ?
Noyimommy kadertuna0 o ıkınma hissi geliyo benim epidural aldıktan sonra açıklığım çok hızlı ilerledi tam açıklık olduğunda doktorum bi kez ıkın dedi sonra beni doğum masasına aldılar orda ıkınma hissi geldikce doktorumun yönlendirmesiyle ıkındım bi sıkıntı yaşamadım o konuda
esme3066 kadertuna0 doktorunuzun size verdiği uyuşma miktarı önemli orda sanırım. Tam açılmam olduğunda ağrılarımı yavaş yavaş hissetmeye başladım. Masaya geçtiğimde oldukça acı hissediyordum ama sanki ıkınma işini beceremedim. Bu da o anda doğumun normalden uzun sürmesine sebep oldu. Ama yine olsa yine epidural alırım.
ablaelos Busraaaakkk 4 cm olunca yapılıyor ve sonrasında açılma hızlı ilerliyor. Bana dozunu az verdiklerini söylediler yani ben prenses gibi hissetmedim :) Ikınmada sıkıntı yoktu 10 cm olup doğumhaneye geçtikten 35 dk sonra bebeğini kucağıma aldım ❤️
Noyimommy Busraaaakkk ben de doktoruma sordum doğum öncesi 4-5 cm olunca yaparız dedi bana 5-6 cm de yapıldı yani muayene ettiklerinde 5-6 cm olmustu direk anestezi doktorunu çağırdılar bence çok konforlu
ablaelos Busraaaakkk ben 7 yıl önce yaptırdım :) şimdi ikinciye hamileyim. Acısını hiç hatırlamıyorum çok kısa bir işlem. Onu düşünüp korkutmayın kendinizi. Gerçekten damar yolu açtırmaktan farkı yoktur belki daha az acımıştır.
Busraaaakkk Noyimommy 5-6 cm kadar olunca o sırada sancılar çok hissedilir derece oluyor mu peki? Ve epidüral takılırken bi ağrı oluyor mu? Bi endişe sardı beni
cemreveminnosunannesi Nst takılı oluyor ya sancı orda gözüküyor. Bi de ağrı hissetmiyorsun ama bi basınç hissediyorsun sancın gelince
Noyimommy Busraaaakkk ben şöyle anlatayım ilk basta regl sancısı gibi başladı benim ilk suyum geldi sancım yoktu sonrasında basladığında kasılma geliyor sonra bi aralık oluyor 5-6 cm olunca aralıklar kısalıyo öyle olunca da dinlenmeye fırsat pek olmuyo o yoruyo beni odamdan doğumhaneye aldılar artık burda kal dediler sonra anestezi ekibi geldi ama sancıya odaklandığım için onun acısını hiç hissetmedim anestezi doktoru da tam sancım bittiği aralıkta yaptı ben çok güzel geçirdim doğumumu sormak istediğin bişey varsa sorabilirsin doğum sonrası çıkarıken de hi bişey hissetmedim sadece bant çekilmiş gibi hissettim
Busraaaakkk Noyimommy Baya kolaylık desenize, bana da ebe doğumhaneye alınca sancıyı hisset ve ıkınabil diye o aşamada kapatıyoruz demişti
Busraaaakkk ablaelos Yaa 🥹 yani ağrısına muhtemelen dayanamazsam epidüral istiyorum dicem umarım şartlar uyar bana da
Noyimommy Busraaaakkk ya şöyle burda okuduğum bir kaç kişiye sürekli ilaç gidiyormuş sanırım benim anestezi doktorum kateteri taktı ilaç yaptı ve kapattı o yüzden o sürekli gideni bilmiyorum ama ıkınırken sorun yasamadım bir tek sağ bacağım uyustu doğum masasına eşim kucakladı koydu anesteziden olabilir dediler ama ben gebeyken trafik kazası geçirmiştim ondan da olabilir
ablaelos Busraaaakkk inşallah. Korkmayın hiç. Bende panik bir insanım ama masaya çıktıktan sonra çok hızlı gelişiyor herşey, sizi yönlendiriyorlar. Ikınamayanlara bile desteğe gelip karından bastırıp ittiriyorlar mesela, bir şekilde çıkıyor korkmayın 😊
Noyimommy kadertuna0 ilk bebeğin mi korkmakta haklısın korkunun sebebi ne ben ıkınamayıp süreci yönetemezsem diye çok korkuyodum ama öyle olmadı gerçekten