Bahar54 Vajinal dohumu rısksız gosteren nedir. Dikişlerin karında değil vajinada olması mı. Riskli dediğiniz sezeryan zaten riski azaltmak için yapılır.Bir de bir klişe var ki akıllara zarar. Ninelerimiz tarlada dogurmus klişesi. Siz o ninelere bir sorun bakalım kac cocugun var diye. Kim 10 tane dogurdum 3 ü 5 i öldü der. Kimi 5 tane dogdu 2 si 3 ü sakat der. Kimi de bir şey diyemez çünkü dogumda kendisi ölmüştür. Oysa o 3 5 ölenin 2 3 sakat kalanın sezeryanla dogması gerekiyordu. Kimi kordon dolandığı için kimi oksijensiz kaldıgı için kimi kan kaybından yok yere ölüp gitmiş. Sezeryan onlar da yasasın dıye var ve anne bebek ölümlerini büyük ölçüde azaltır.Normal dogum dıye dıye sezeryanı anormalleştirmek anneyi üzmekten bebeği tehlikeye atmaktan baska bir işe yaramaz. Doktor yani alanında uzman kadın dogum doktoru hangi dogumu uygun görmüşse anne için de bebek için de normal dogum odur. Polemiklessin istemiyorum.İyi aksamlar diliyorum.