Merhaba, çok güzel giden bir gebelik sürecim varken bir anda dünya başımıza yıkıldı sanki. 29+5 haftalık hamileyim. Ankara’da bir özel hastanede takip ediliyorum ve ikinci bir görüş olsun diye Şehir Hastanesine de gidiyordum. 2’li ve 3’lü testlerimi yaptırdım. Temiz geldi, 3’lü testte cutt off puanının altında sadece yaştan (31) dolayı düşük risk dendi. Zaten 3’lü testin güvenirliğinin düşük olduğunu biliyordum ve buna rağmen düşük risk denilince önerilen amniyosentezi yaptırmadım. Çünkü onunda riskleri var diye anlatıldı. Daha sonra ayrıntılı ultrason yapıldı şehir hastanesinde. Her şey güzeldi sadece kalpte ufacık bir parlaklık gördüler ve perinatolojiye yönlendirdiler. Orada çok da bir açıklama yapılmadı bana sadece küçük bir parlaklık ve pek de önemli olmadığı söylendi ama yine de amniyosentezi önerdiler ben de yine reddettim çünkü madem önemsiz bir şey çocuğumu niye riske edeyim ki dedim haliyle. Özeldeki doktorum da baktı o da önemli görmedi. 1 ay sonraki randevuma gittiğimde perinatoloji kalpte parlaklık görmedi bu sefer beyindeki ventrüküllerin birini 9.1 diğerini 9.7 mm ölçtü. 10 mm altında olduğu için önemli ama artarsa sorun olur. Takip edilmesi gerekiyor dedi. Elimdeki raporla özeldeki doktoruma gittim o da baksın eğer o da önemsiz derse içim rahatlar diye düşündüm. Doktorum panik yaptı ve beni doçent olan bir perinatoloğa yönlerdirdi. Kendisi yüksek riskli gebelikleri takip eden bir perinatologmuş. Gittik beyin için her şey normal dedi asıl problemin kalpte olduğunu söyledi. Kalbe perimembranöz vsd ve overriding aortta teşhisi koydu ve fallot tetralojisi olmasından şüphelendi. Ardından şehir hastanesinde doçent olan bir arkadaşına yönlendirdi kalp konusunda onun daha tecrübeli olduğunu söyledi. Gittik ve o da aynı şeyleri söyledi ve birazda umutsuz konuştu. Ultrasondaki incelemeleri sonucu (yarık dudak değil ve timus izlemdiği için) trizomi 13 ve 18 den şüphelenmedi ama down sendromu için bir şey diyemem bu kalp probleminin altında downda olabilir. Kordonsentez yaptırmanı öneririm dedi. Ancak amniyosenteze göre daha ciddi riski varmış. Tabi aldırmayacaksan yaptırma diye de ekledi. Eşimle aldırmayı düşünmedik ama yati içim içimi de yiyor ya bebğimde bir anamoli varsa diye ya da doğduğunda çok ağır bir kalp rahatsızlığı olursa diye. Dayanamayıp bir profesöre gittik. Aynı şeyleri söyledi. Hatta ayrıntılı ultrasonda nasıl görmemişler bu yeni oluşan bir şey değil dedi. Ayrıntılı ultrasonum şehir hastanesinde 15 dk kadar sürdü radyolojide. Bilseydim özelde düzgün bir yerde detaylı baktırır amniyosentezi de kabul ederdim. Gerçi sonuç değişmezdi ama hamileliği kendime bu kadar zehir etmezdim. Çok uzun oldu kusura bakmayın. Benimle aynı şeyleri yaşayıp kalpteki deliğin kapandığını gören duyan oldu mu? Ya da kalp dışında normal tipik gelişen bebekleriniz oldu mu? Duyan bilen varsa nolur yazsın içim içimi yiyor