Herkese merhaba,
Bugün 46 günlük oldu. 3 çocuk olunca buraya doğum hikayemi yazmama sıra gelmedi 🤭
İlk doğumum sancılarım erken başladığı için ve bebek ters olduğu için 36+5 te zorunlu sezaryen yöntemi ile doğum yaptım.
Ssvd çok duymuştum 2.doğumumu da bu şekilde tercih ettim. 1 gün öncesi suyum gelmişti hiç sancı yoktu ertesi sabah suni sancı ile çoook zorlu bir doğum yaşadım ilk tecrübemdi.
Bu sefer daha dirayetli olmalıyım süreci kendim yönetmeliyim dedim daha aklı selim davrandım. 40. Haftama girmeye az kalmıştı doktorum ile görüştük 2 ocağa kadar gelmezse 2 ocak sabah erkenden yatış yapalım dedi ama sen yine de 1 ocak gecesi hint yağı iç içine limon sıkıp tatlandırabilirsin dedi 50ml olan hint yağının yarısını gece 12 de içtim. Sabah 5 gibi kasılmalar ve adet sancım başladı. Hastaneye gittik yatış için nst ile bakıldı sancılarım var ama az ve düzensiz fitil (balon) koyacağız dediler. Sabah 8 gibi işlemlere başlandı fitili de yerleştirdiler onunla beraber açılmamda sancılarım da arttı. Egzersizlere uydum ⅚ kez sıcak duşa girdim. Tek olumsuzluk bebeğim kanala girmemişti. Sancılarım çok şiddetliydi sezaryen geçmişim olduğu için fitili çıkardılar biyere yapışmıştı çıkarırken çok çok canım acıdı. Ama o kadar dirsyetliydim ki ebrm bir ara sancıları hissettiğime inanmamıştı 🤭 Egzersiz ve ıkınmalarla süreç güzel ilerledikçe kanala ittim ebemin desteğini asla yok sayamam çok kıymetli benim için. Doğumum akşam 9/10 beklenirken benim ıkınma isteğim geldi çağırın ben tutamıycam dedim geldiklerinde çok şaşırdı tam açıklığım vardı tek sorun bebeği kanala ittirmemdi bikaç hareket ile ıkınma desteği ile kanala ittirdim. Doğumhaneye yürüyerek gittik doktoruma haber edildi 5 dakika kadar bekledik ıkınma artık bekle dediler ama kafası gelmiş yanma hissim var anlatamam nasıl canım acıdı ama sonuca odakladım hep kendimi korkmadım. Doktoru çağırın tutamıyorum dedim doktor gelir gelmez 2 güçlü ıkınmada bebişim gelmişti. 40+2 de 52 cm 3625 kg kız bebeğim dünyaya geldi :))
Tabi ben 38 haftadan itibaren ahududu yaprağı çayı, ada çayı tükettim. Primrose yağını ⅚ gün alttan fitil şeklinde kullandım. Hepsi rahmi gevşetmek için sancı tetiklensin diye. En sonunda sanırım hint yağı işe yaradı çünkü kızımın geleceği yoktu ☺️
Uzun olduysa hakkınızı helal edin sormak istediğiniz soru vs var ise yardımcı olmaktan mutluluk duyarım 🩷