Selamlar, konu hakkında güncelleme yapmak istedim. Perinatolojiye gittiğimde kese içindeki yabancı yapının koryonik bomb olduğunu söyledi. Yüzü düştü, tüh yaa falan gibisinden yorumlar yaptı kendi kendine. Sonra uzman başka bir arkadaşını çağırdı, o da bakar bakmaz koryonik bomb bu dedi, düşüğe sebep oluyor falan böyle elleri cebinde relaks tavırlarla. Nasıl düşürüyor diye sordum, büyüdükçe embriyoyu sıkıştırıyor beslenmesini engelliyor kalbi duruyor dedi. Öyle mi dedim, peki büyüme hızları sizin için bir kriter değil mi, embriyo mu daha hızlı büyüyor bu yapı mı sormadınız bile, ilk fark edildiğinde kaç milimdi, sonraki kontrolde kaça çıktı bilmiyorsunuz ama bebeğimi öldürdünüz kaşla göz arasında dedim. Bunlara bir kal geldi. Kalktım ayağa benim bebeğim haftasıyla uyumlu ve azimli bir şekilde büyüyor, bu yapı da Allah ın izniyle küçülüp yok olup gidecek ve ben bebeğimi kucağıma alıcam inşaAllah dedim. Sonradan gelen doktor evet yaa küçüle de bilir doğru söylüyor dedi diğerine. Bu kadar detaylı yazmamın nedeni başına böyle bir olay gelebilecek anne adaylarının mental sağlıklarını sağlam tutmasının önemini anlatmak için. Yabancı kaynakları araştırdım, düşük riskini %50 artırıyormuş, o da ilk 12 hafta için geçerli ama başka bir risk nedeni yoksa canlı doğum oranı %83 diyor. Ben moralimi hiç bozmadım, Allah’a emanet ettim çünkü. Gideceği varsa da Rabbimin imtihanı derim ama sebep olarak yine de kesede birşey vardı ondan gitti demem. Doktorların canınızı sıkmasına izin vermeyin, her zaman Allah’ın dediği olur. Bu olayla doktorların manipülasyonlarına av olmayıp aksine onların olaya bakış açılarını değiştirerek insan psikolojisinin iyileşmeyle ne kadar ilişkili olduğunu bir kere daha tecrübe edinmiş oldum. Lütfen sakin kalın ve Allah’a güvenin.