[silindi] kucuk yerler bu konuda daha iyi oluyor. Mesela bizim ilçelerde gorev yapan arkadaşlarla konuşurduk, cok terbiyeliler,cok daha okumaya hevesliler derlerdi. Bu yorum lise icin tabiki ben diğer kademeleri hic bilmiyorum. Benim size nacizane tavsiyem ilkokulda baskı kurmayın,çocuğu soğutmayın, ödevlerine kesinlikle yardim etmeyin, bir sorusu varsa sorsun size o anda yardimci direkt olmayın biraz ipucu verin. Ve kendi öğrenme sürecini yaşamasına izin verin,kıyas yapmayın. Bizim simdi veliler haldır haldır test almışlar çocuklarına çözdürup baskı yapıyorlar. Ben hic almıyorum, evde yardimci olmuyorum, sen okulda dinleyip anlaman gerekiyor diyorum. En basta bunu uygularken etraftan ben bilincli olmama rağmen acaba mi diye dusundum,sonra çocuğu kendi öğrenme sürecine bıraktım. Cok memnunum su anda. Maasallah nazar değmesin bu kadarını yazayim. Özel okullar konusu apayri bir konu, yazsam cok uzun olur. Bizim sinif ogretmenimiz hep der ki mutlu cocuk başarılı olur. Evde ne yapıyorsunuz çocuktan anlıyorum. Baskı yapmayın diyorum yapıyorsunuz sonra cocugunuz geriliyor der.