elf006 genel bir bilgilendirme yapayim burda hamile olan olmayan herkes faydalansin ☺️ kafaya gore asla birakilmamasi lazim. hamilelikte yükselmesinin sebebi bebeğin beyin gelisimi icin iyota ihtiyaci vardir, bu iyotu anneden alir. Bu sebeple annedeki iyot oranı azalır ve hipotiroidi gelisir bu da hem anne hem bebek sagligi icin olumsuz etkiler. O sebeple ilaci kullanmalisiniz ki sizin iyot eksikliğiniz tamamlandikca bebek de sizden yeteri kadar onu alabilsin. Eger hamilelikten once tanili tiroid hastasi iseniz planli olarak tsh 2.5 altinda olmasi gerekir ve hamilelikte duzenli kan tahlilleri yapilir çünkü yuksek tsh la gebe kalmak bebegin tutunmasini zorlastirabilir gebelik kayiplarina yol acabilir, antikorlar yuksekse ilerleyen haftalarda bebege plesantadan gecebilir ve bebegin de tiroid hastasi olma ihtimali olabilir bu sebeple doktor tarafından detayli izlenir gerekirse 4-6 hafta da bir kan tahlilleri yapilir ona gore yol izlenir ilac açısından. Eger tanili degilseniz ve hamilelikte ortaya ciktiysa ortaya cikan bu durum geçici tiroid hastaligidir, genelde kalici degildir kadinlarin yuzde 70-80i bunu hamilelikte yaşar. İlacın bebege zarari yoktur, sizi iyileştirir. Siz iyi oldukça bebeginiz de iyi olur. Asla doktordan habersiz birakilmamali, doz kademeli dusurulerek bırakılmali ve mutlaka doktor kontrolünde olunmalidir 🌸