cevrik Kızlar bu testleri ya da hepsini yaptırmak gerekiyor mu? Devlette bile fiyatlar yüksek. Bir tanıdığa %80 özürlü teşhisi sonrası bebeği gayet sağlıklı doğdu.. pek güvenemiyorum yaptırmayan var mı merak ettim
mk123 cevrik ben yaptırmadım, psikoljim bozulmasin istedim, yanılma payları cok var, artık rabbimin verdiğine baş göz üstüne kabulümuz
Smyym cevrik bende yaptrmadım ne ıkı ne 3 lu ama ondan oncekı testlerı yaptm hormon troıd kan fılan hersey normal cıktı ılk kızımda da yaptrmadım sımdı de şeker testı bile yaptrmadım bunda da yaptrmjcam
Aminea cevrik ben yaptırmadım her ikisini de canım sadece detaylı yaptırdım. Bebeğini aldırmayı düşünmüyorsan riskli durumda da olsa hiç gereği yok yaptırmanın zaten kesin sonuc vermiyor olasılık veriyor ben Allah ın verdiği cana kıymayacağım aldırmayı hiç düşünmeyeceğim için yaptırmadım gereksiz
Smyym mk123 aynen öyle bilmeden yasa dogumda gör bılee bile 9 ay onu yasamak daha da kotu bencede allah dan gelene amenna
cevrik mk123 evet yaa düşün özürlü diyecekler ne yapacağını şaşıracaksın. Sağlam çocuğu aldırmaya kalkan oluyodur yani
Bzkrt1 Ben de dahil yaptırmayan çok kişi var bu forumda 😂 yaptıran da çok var haliyle. Tamamen tercih meselesi. Bazılarına göre tercih meselesi de olamaz muhakkak yaptırmak gerekiyor 😒 ben takiplerimi devlet hastanesinde yaptırıyorum şu şu haftalarda şu testleri yaptırırsın diye liste verdi oradaki görevliler(hemşire ya da ebe ne bilmiyorum) sonra dediki randevu alabilirsen şimdiden al falan dedi testler neden dedim istemiyorsan yaptırma dedi. Yani diyorsanki bu çocuk benim her türlü kabulüm, kürtaj vs düşünmüyorum o zaman çok da gerekli değil dedi🤷🏻♀️
Smyym Bzkrt1 bencede ozurlu olsa onu öldurcekmısın aldırma öldurmenın kibarcası bence ben dırek katıl dıyom kimse kusura bakmasın ıllakı dunyay gelıp oldrmek degıldır katıl olmak ana rahmıne dusene de rabbım almadıkca alamazsın
cevrik Bzkrt1 bir de bu cihazlar zaten sürekli radyasyon yayıyor hadi biz etkilenmiyoruz karnımızdaki öyle deilki.. normal bebek bile bu kadar tetkik cihaz taramadan sonra bozulabilir. Allah korusun😏
mk123 Smyym kesinlikle zaten zor ve stresli süreçten geçioz, üstüne bu taramayla uğraşmak beni yıpratırdi, sadece ense olcumune burun kemiği cikintisina baktrdm, detayliyi beklicem gerisi allah kerim, rabbim hepimizim yüzünü güldürsün💕
Bzkrt1 Tabi bazı durumlarda önemi de çok büyük bu testlerin, bi sorun varsa önceden önlem alınabilmesi adına vs.. Ama yine de 2’li testi falan kendi adıma gerekli bulmadım, detaylı usg çektirdim sadece...
cevrik Bzkrt1 detaylı usg dediğiniz, yine bu ense kalınlığı kromozom eksikliği vs anlaşılıyor mu acaba
Burcak61 cevrik ben devlet hastanesine gidiyorum bende ssk lıyım ve ücretsiz yaptılar paralı değil yani devlette her iki testi de yaptırdım
Mayasey cevrik ikili ya da üçlü test sonucuna göre çocuk alınmaz. Risk yüksek çıkarsa amniyosentez ister ya da fetal dna ister. Aldırıp aldırmamak yine de annenin kararıdır.
Edanr 2li testi genelde doktorlar oneriyor ben yaptrdim ama 3lu ve 4luyu yaltrmicam gerek yok bence birini yaptrsanda yeter
Smyym Edanr ama doktrlar da sart koymuyo demek çok çok gereklı onem taısyan bısey degıl hem Devlettekı dedı bana hem kendı özel doktrım
Edanr Smyym ya tabi zorunlu degil ama genelde uzmanlar bile 2li yi yaptrn diyrlar ondan canim tabi herkesin kendi tercihi mesela bende 3lu ve 4luyu yaptrmicm
HzlBrls cevrik bende sadece ikili tarama ve detaylı ultrasona girdim doktorum bu ikisini yaptırınca üçlü ve dörtlü taramanın gerekli olmadığını söyledi
Smyym Edanr bırazda sanırım teslımıyet bazı anneler yada babalarda çok evhamlı oluyo heleki ılk bebekde Doktrlara bakıp zorunlu oldugunu dusunıp herseyı yapıyolar tamamen kafa kurcalama bence
Edanr Smyym aynen oyle ilk bebek olunca insan stres yapiyor ama o sonucu beklemek bile cok buyuk bir stres ama cok sukur bir sorunum cikmadi kafana takmicaksan yaptrma ama icinde kalirsa yaptr cnm