yoncahan Ben geçtiğimiz pazartesi kan verdim şu an sonuç bekliyorum. Natera firmasına panorama test yaptırdım, test Amerika’ya gidiyor. Normal fetal DNA’lardan farkı anne DNA’sı ile bebek DNA’sını ayırıyorlar öyle inceliyorlar. Ben 12+1de kanı verdim, en ideal zamandasınız dedi. Fiyat olarak seçtiğiniz pakete göre değişiyor, orta paketi yaptırdık, doktorum biraz indirim istemişti firmadan, 22 bin küsür verdik.
Kaygılarınızı anlıyorum, 2.gebeliğim kayıpla sonuçlandı. Ben de aynı durumu yaşıyorum fakat kötü haber almadan almış gibi düşünerek gününüzü kendinize zehir edersiniz sadece. O kaygıyı yönetmeyi öğrenmek en iyisi. Zihninize senaryo yazmamasını hatırlatmanız lazım sürekli. Ben böyle yapmaya çalışıyorum açıkçası. Bu arada fetal olsa dahi ikili olmalı diyor benim doktor çünkü ikili anne ile ilgili de bilgiler veriyormuş. Sonuç orta veya yüksek risk çıkarsa ona göre panorama yaptırabilirsiniz, normal fetal dna testlerinden bir tık daha üstte gibi güvenilirlik durumu.
Bu arada bu testleri yapmak da yeterli olmayabiliyor. Bebek doğana kadar o endişe hali bitmiyor. Ben 2.bebeğimde detaylı ultrasona kadar her şey yolunda sanmıştım. Beyin anomalisi olduğunu öğrendik. En erken öğrenilebilen zaman da o zamandı. Testle falan çıkacak bir şey değil. Lütfen yanlış anlamayın, korkarak hamilelik geçmiyor, o yüzden yazıyorum. Tüm umudunuzu bu testlere bağlamayın. Bebeğinize odaklanın ve kötü haber almadan almış gibi üzülmeyin 💐