eed21 öncelikle bebeği ilk doğduğu andan itibaren hiç sallamadım bilmediği birşeyi isteyemez :) ilk 3 ay emerken uyudu, sonrasında bazı sebeplerden dolayı sütümü bazen biberona koymam gerekiyordu ve kendim tutmadım yan çevirdim hafif yükseklik yapıp biberonu dayadım kendi kendine içti 6. ayda biberonu kendi tutmayı öğrendi, 8. ayda sütüm kesildi ama biberona alışık olduğu için , her uyutacağım zaman biberona doğal bir şeyler ( pekmezli yoğurt , elma püresi) gibi hazırlayıp koydum yan çevirip biberonu verip yalnız bırakıyodum ve kendi uyuyodu, hala öyle 2 yaşında odasına koyup yan çevirip biberon veriyorum uyuyor, ama bu alışkanlığı keşke biberon yerine emzikle falan yapsaydım yada başka bir şekilde, çünkü neye alıştırırsan ona alışır her gün biberona birşey hazırlamak zorundayım , şimdiki bebeğimde emzik biberon kullanmayı düşünmüyorum sadece yan çevirip eline bir şey vererek öğretmeyi düşünüyorum:)