Merhaba kızlar, burayı sürekli okuyup doğum korkumu yenmeye çalışırdım hep , nasip bugüneymiş:)
İlk hamile kaldığım günden beri sürekli nasıl doğuracağım diye düşünüp dururdum. Anksiyete olduğum için hep bi korkum vardı ya pıhtı atarsa ya tansiyonum çıkarsa ya kan kaybedersem ya gelç kalırsam gibi her iki doğum seklinden de korkuyordum.. 33. Haftaya kadar herşey normal gitti ta ki o haftaki kontrolümde idrarımda protein ve 14/8 tansiyon ile şehir hastanesinde yatışım yapıldı muayene diye gittim halbuki gebelik zehirlenmesi(preeklampsi) yaşıyormuşum. Dr doğuma kadar hastanede yatacaksın takip edilmelisin dedi. Ve 35+4 e kadar hastanede takip edildim. Bu benim için cok yorucu bi süreçti 35+4 te suyum azaldığı için dr hadi doğuma dedi önce normal deneyelim tansiyonum şu an normal seyrediyor dedi. Ben de kabul ettim. Çok heyecanlı ve korkuyordum. Çünkü hem suni sancı alacaktım hem de riskli olduğum için hareket edemeyecektim nst nağlı olacaktı.
Beni doğumhaneye aldılar. Tek kişilik bir odaydı. Ebe geldi kendini tanıttı muayene edeceğini söyledi bunu sürekli yapmayacağını belirtti zaten ağrın artarsa o zamn yapılır dedi. Muayene etti ve 4 cm açılmam olduğunu söyledi. Çok sevindim . Hemen doğurursun sen dedi .. öğleden sonra 2 gibi suni sancıyı taktılar nst bağladılar bir yandan tansiyon ölçümü için makine bağladılar. İlk üç saat adet ağrısı gibi bi ağrı vardı . Doğal sancıda bu durum düzenli aralıklarla olur ama suni aldığıö için 2 dk sancı bi dk dinlenme bazen 1 dk sancı 10 sn dinlenme gibi düzensiz aralıklı ağrılar hissettim. Ağrım artınca dr geldi ve 7 cm olduğunu söyledi .. son iki saatim beni zorladı. Ama inanır mısnız dedikleri gibi yazılanlar gibi dayanılmaz bir ağrı yok . Bazen bi yeriniz çok ağrır ama konuşmak istemyecek kadar ağrınız olur ya öyle bi ağrıydı son saatler benim için. İletişim kıracak durumda değildim. Suni sancı nst tansiyon cihazı kıpırdatmamasına rağmen bu durumdaydım. En sonunda nst cihazını karnımdan söktüm hareket edersem iyi gecelek diye. O sırada ebe geldi ve kontrol edelim baya ağrın var belli dedi ve 9 cm olduğumu söyledi saat akşam 6:40 falandı. 10 dk beni duşa soktular ve doğum masasına çıktım. Ağrın geldikçe ıkın ama uzunca ıkınmaya calıs dediler. Ben açıkcası ıkınmayı yapamadım. Bütün öğrendiklerim okuduklarımı unuttum açıkçası . Ikınırken iki üç defa çığlık attım sebebi de ağrımdan değil sadece güç zehirlenmesi yaşadım 🤣🤣 15 dk ıkınmam gerçekleşti 10. Dk da beneğimden hareket alamadığımız için epizyotomi atıldı. Ebem karnıma nastıracağını bu sırada benimde aynı ritimde ıkınmam gerektiğini söyledi. Dediğini yaptım iki defa bu şekilde denedik ve ikincisinde bebeğimi gördüm hemen. Anımda ağrı sancı hiçbişey kalmadı.. bebeğin çıkış anında herhangi bir acı hissetmedim sadece adet ağrısnın iki üç kayı bir ağrınız oluyor.. benim ebe karnıma bastırdı suni sancı aldım epizyom oldu hareket edemedim buna rapöen beni zorlayan bir doğum değildi. Lütfen her zor dyene kulak asmayın.. süreci yönetmeye gayret edin. Doğum sonrası epizyo dikişi 5 gün yanma oluyor oturmakta zorlanıyorsunuz ama bes günün sonunda ben rahatlamıştım. İyiki normal doğum yaptım.. sormak istediğiniz varsa cevaplayabilirim. Umarım güzel doğumlarınız olur🧡