eylusko ilk gebeliğimde bende mevcuttu preeklemsi gelişme ihtimali malesef yüksek oluyor , tansiyon takibine başlayın sabah akşam olarak yüksek tansiyon 12 yi geçmemesi lazım bilginiz olsun kan sulandırıcı hapınızı düzenli kullanın eğer gelişim geriliği başlarsa genelde 30.haftadan sonra başlıyor kilo alamama vs şeklinde doktorunuz muhtamelen iğneye başlatıp sık takip yaptırır gerek görülürse hastanede gözetime alınıp uygun görülen haftada doğum planlanıyor ama gelişim geriliği vs çok sorun değilde tansiyonunuza el ayak şişmesi idrarda köpük protein kaçağı aşırı baş ağrısı gibi şeylere dikkat edin preeklemsi riskli erken farketmek annede bebek içinde hayat kurtarır içiniz rahat olsun sağ sağlim kucağınıza alırsınız inşallah direnç var diye illa bunlar olucak diye bir kural yok her gebelik kendine özgüdür