Gulnurrrr Hemen söyleyeyim size neden burada fazla orada az…
Yurtdışında, (AB ülkelerinde) sağlık sisteminde çok maliyet uygulaması istenmiyor. Eğer bebeğin varlığı kesinse bir maliyet harcaması yapılıyor. Bebek sağlıksız ise zaten düşer mantığı var 11. Haftaya kadar… Bizim ülkemizde ise düşmesin diye bazı tedaviler uygulanıyor. Bebeğinizi düşündükleri için bu kadar sık kontrol oluyor ilk aylar. Bu mu kötü olan yanı?
İkinci olarak, hasta memnuniyeti. Türkiye’de hastaların alışagelmiş bir alışkanlığı var ve her doktorun elinin altında ultrasound cihazı var. Gebe kadın bebeğini görünce daha huzurlu bir hamilelik geçiriyor, stresten arınıyor.
Üçüncü olarak, AB ülkelerinde ultrasounddan sorumlu kişiler vardır. Her doktor yapmıyor. Genelde zaten ebeye gidiyorlar. Ebelerle daha çok muhattaplar. Siz doktorla mı muhattap olmak istersiniz ebe mi?
Dördüncü olarak, sağlık sigortaları AB ülkelerinde, Kanada’da vs ultrasoundu karşılamıyor yine maliyetli olarak görülüyor.
Son olarak, Tıbbi olarak hiçbir verisel kanıtı yok. Sadece sound (ses) dalgaları göndererek bebeği görüyorsunuz. 🥹 Okumak, bilinçlenmek çok önemli o yüzden. Kafadan mantıksal yorumlar yapmadan önce neden ve sonuç bakılmalıdır