_kelebek Senelerdir demir anemisiyle mücadele eden birisi olarak ve takviye gıda firmasında yüksek kimyager olarak cevaplıyorum efenim.
Takviye gıdalarda maximum 17 mg demir bulunuyor. İlaç olan formlar genellikle 80-100 mg gibi yüksek dozlar. Ancak demir emilimi düşük bir element olduğu için en az 3 ay kullanman lazım ki demir depoların dolsun. Bunun yerine damardan ferrinject almak çok daha hızlı depolarını ve demir seviyeni yükseltir. Ancak bu ilaç oldukça alerjik bir ilaç. Hamile değilken hematoloji doktorum onkolojide yaptırmıştı.
Dikkat etmen gereken şeyi söyleyeyim alerji. O yün duş alıp gitmiştim. Damar yolu sol kolumdan açıldı. İğne büyüktü. Takarken alerji konusunda uyarmışlardı. Başlangıçta hiçbir şey yoktu. 10 dk oldu olmadı sağ kolum kaşındı. Sanıyorum ki saç var ondan huylanıyorum kaşıyamıyorum da. Baktım aşırı tatlı dayanamadım kolumu açtığımda kolum komple kabarmıştı. Hemşirelere alerji dememle koşmaları bir oldu. Boyun boğaz bölgesine yayılması ölüm riskini tetikliyormuş. Hemen başka nir ilaç verdiler. Ertesi gün ikinci şişeyi başka bir ilaçla birlikte uyguladılar. Demir seviyem yükseldi. Uygulama günleri uykudan gözümü açamamıştım. İlaç bitmeden uyuyakalmıştım.
Kısaca doktorunuz hızlı ve kesin çözüm yolu önermiş. İlaç içtiğinizde mide yanması ağrısı kabızlık gibi yan etkileri olduğu için damaryolundan uygulama oldukça mantıklı ve hızlı. Sadece alerji konusunda dikkatli olunuz