Çok değil bir kaç gün önce burada sizin gibi sorularıma cevap arıyordum. Şimdi iki kızımla alışma sürecindeyiz :)
İlk sezeryanım değil 3,5 yaşında bir kızım var ve o kadar travmalı geçmişti ki bunun nedeni de malesef yanlıs doktor seçimimdi bu nedenle ikinci doğumuma girerken açıkcası cok fazla korkuluydum bebeğime kavuşma heyecanım yoktu desem yeridir.
Cok araştırarak karar verdiğim avcılar anadolu hastanesi Özcan Karademir canım doktorum işinin ehli eli hafif dili nazik mükemmel bir doktor. Gelelim doğuma doktorumla belirlediğimiz tarihte sabah 6.30da hastanede oldum. Hemen bi nst cekildi usg bakıldı damar yolum açılıp çok açlık çekmemem için serum bağlandı. Ama bana korku bir geliyor bir gidiyor kimseyi duymuyorum görmüyorum. Hemsireler almaya geldiğinde resmen bebek gibi ağladığımı hatırlıyorum dudağımı büze büze çünkü acı eşiğim çok düşük 😂
Sedye ile ameliyathaneye girdiğimde herkes o kadar sıcakkanlıydı ki beni 10 senedir tanıyor gibilerdi sohbet ettik anestezi uzmanı geldi o sırada biri bana önce sarıldı sonra omuzlarımdan tuttu. Anestezi uzmanı her yaptığı işlemde bana bilgi vereceğini söylerek önce siliyorum dedi ardından yeri arıyorum dedi vee şimdi iğneyi giriyorum dedi. Öyle bir acı bekledim ki gözlerimi sımsıkı kapattım ve bingoo sinek ısırığı. Hiç bir şey yok gerçekten damar yolum daha cok acımıştı. İğneyi cıkarıyorum bacaklarında sıcaklık hissediceksin dedi ve sıcaklık gelmeye basladı. Yatırdılar önümü kapattılar yukarıdaki ışık tam karnıma denk geliyordu görüyorum oradan dedim hemen ışığı çektiler. Ayaklarını oynat dediler parmaklarımı oynatabiliyordum o sırada ben hareket edebiliyorum derken sonda takıldı dediler uyuşmuşum farkında değilim. Doktorum geldi biraz konustuk beni rahatlattı ve başladı. 6-7 dk sonra bebek hemsiresi gelip elimi tuttu ve yüzümü severek cok az kaldı dedi o sırada bebeği çıkarmaya çalışıyorlardı odağımı dağıtmak istedi ve bir ağlama sesi. Doktorumun gülüşü kulağımdan gitmiyor. Hemen bebeğimi yanağıma koydular sıcacıktı. Bebek üşümesin diyerek götürdüler ve anestezi uzmanı sakinleştirici veriyorum biraz rahatla dedi sonrası hafif uykulu hali. Odama geldiğimde yatar pozisyona alındım yaklaşık 4 saat o şekildeydim kanama kontrolüm yapıldı kum torbası koyuldu ve karından bastırıldı uyuşuktum hiç birini hissetmedim. Aralıklı şekilde bebeğimi emzirebilmem için bebek hemsireleri gelip göğsümü uyarıp bebeği nasıl tutmalıyım gösterdiler eşim ve annemin yardımıyla yatar pozisyonda emzirdim. Bol kahve ve bitter çikolata tükettim hiç baş ağrısı yaşamadım çok şükür. 4. Saatin sonunda hemsire üstümü giydirerek yatağımı dik pozisyona getirdi. Bi elimden eşim diğerinden hemşire tuttu ve ayağ kalktım. İlk sezeryanımda cok zor ayağa kalkmıştım ön yargı ile hemsireye bakarken korkma sadece bu seferlik zorluk çekiceksin sonrası kolay dedi öyle de oldu. Ayağa kalktığımda iç organlarım aşağı dökülmüş gibi nefesim kesildi ama kontrol edebildim. 10 adım atıp sandalyeye oturdum ve yoğun bi ağrı acı hissetmiyordum. Sürekli antibiyotik ve ağrı kesiciler ile ayakta kalmamı destekliyorlardı. Gaz biraz sıkıntı oldu ama 24 saatin sonunda lavman yapıldı rahatladım. İlk ayağa kalkışta dimdik durmaya özen gösterdim kambur durursam öyle devam ederdi çünkü. Sonraki kalkışlarımda destek istemedim kendim kalkmak istedim lavaboya vs kendim gittim ilk günden beri. Şuan 7. Günüm eşim ben büyük kızım ve küçük kızımlayım. Eşimin desteği ile çarkı çevirebiliyorum 😂 dikişlerim alınan dikiş bunun sebebi önceki dikişimin çok kötü olması ve vücudumun eriyen dikişe alerjisi olması. Yarın dikişlerim alınıcak eminim cok daha hızlı iyileşeceğim. Bu arada 5 kat merdiven cıkarak hiç zorlanmadım. Biraz detaylı anlatmak istedim sorularınızı yanıtlarım herkese hayırlı doğumlar diliyorum