ipekvemercimek Ben de kullandım, gebelik öncesi ve gebeliğin bir kaç haftası, daha önce dış gebelik ameliyatı oldum bu yüzden doktorum folbiole başlatmıştı. Bence doktorunuza danışmadan ilaç değiştirmeyin.
ilkiminannesi ipekvemercimek sordum açık açık hemşireme bekliyorum ne diyecek ama zaten tüp bebek zorlu süreç birde bile bile riske atmak istemiyorum
Nazli_3009 ilkiminannesi ben ilk gebeliğimde bunu bilmeden kullandım hiç araştırmamıştım ucuz diye de işime gelmişti açıkçası daha sonra bi doktor ilacı 2 ye böl dedi biri gün aşırı kullan dedi biri kesinlikle devletin verdiğini kullanma demişti. Her neyse ben gebe kalmadan 1 ay önce bunu kullanmaya başlamıştım gebelik boyunca da 1-2 ay kullandım sanırım ancak sağlıksız gebelik oldu kalbi durdu. Sebebini Allah bilir ama o kadar olumsuz yoruma keşke kullanmasaydm dedim. 2.gebeliğimde solgar kullandım memnun kaldım bi doktor da kullan bir şey olmaz fazlasını vücut zaten atıyor demişti belki sorun dozunda değil içeriğindedir bilinmez. Çok yorum var malesef insan ne yapacağını şaşırıyor
Nazli_3009 ilkiminannesi ben olsam öyle yapardım tüp bebek sürecinde olup diğer markalardan kullanan çok var sorun olmaz bence ama yinede siz bilirsiniz yönlendirmek gibi olmasın
Minamom_ ilkiminannesi daha önce kaybım olduğu için şuan ki hamileliğimde bunu verdi özellikle trombofili panel sonucuma bakarak değiştirdi haftanın sadece iki günü içiyorum, birde doktorum prof yüksek riskli gebelik uzmanı yani kötü olsa asla vermezdi ki o kadar çok tetkik alıp değiştirdi
sngl2404 Alanında uzman perinatoloji doktorum gebelik önceesi kullandığımı görünce çok şaşırdı. Biz bunları bebeğinde sorun olan gebelere veriyoruz kemik sorunları olan içme sakın dedi.
melikeeeb ilkiminannesi ilk bebek kaybından sonra doktorum zaten hamile olduğumu Öğrenir öğrenmez bu ilacı kullanmam gerektiğini söyledi yüksek dozda başlamamız gerekiyor demişti pozitif de gördükten sonra direk başladım bence doktor kullan diyorsa kullanılmalı
melikeeeb ilkiminannesi benim tek bildiğim normal hamilelerin bunu kullanmadığı çünkü benim doktorum bütün hamilelerine aynı folik asit veriyordu geçen yıl kullandığım folik asitten şu an ismini hatırlamıyorum ama riskli gebeliklere tekrarlayan düşüklere 12. haftadan sonra bebek kaybı olan hastalarına bunu veriyor önlem amaçlı
handan3958 ilkiminannesi bilmiyorum bende şaşırdım bence aynı işi gören daha masum folik asitler var 400 mcg olanlardan yada vitamin içerikli olanlardan alın gönül rahatlığı ile kullanın çünkü birde uzun bir süre kullanacaksınız
meryys Minamom_ Benimde 2 gebelik kaybı var metilfolat kullanıyordum ona rağmen düşmüş folik asit değerim 6.6 çıkmış. Doktorumla konuştum folbiol gün aşırı kullan dedi. Trombofili de mthfr677 ve pai heterozigot. Sizin süreç nasıl geçti çok kafam karıştı kullanıp kullanmamakta
gebebirhem ilkiminannesi Bende folbiol kullanıyordum gebe kalmadan önce daha sonra doktorum dozu çok yüksek dediği için bıraktım ayrıca kabız yapıyor.
melikeeeb ilkiminannesi inşallah Allah size de anne olmayı nasip eder sağ salim kucağınıza alırsınız bebeğinizi
Bussam ilkiminannesi adı aklıma gelmemişti yorumlarda görünce hatırladım falbiol gaz yapınca folidoce geçmiştim daha rahattı
anee234 handan3958 abla anlamadım bu ilaç mı otizme sebep oluyor ya da folik acid mi otizmin sebep oluyor benim folik acidim çok düşük olduğu için doktor metal folat önerdi 800 mg kullanıyorumda
handan3958 anee234 özellikle o ilaç değil canm genel olarak yüksek dozda folik asit kullanımı otizme sebep oluyormuş o ilancnda dozu yüksek olduğu için o dedim mesela benim folik asitim düşüktü ben bi Kutu bundan içtim sonra doktor öyle deyince değiştirdim düşük dozlu içtim doktora bişey olur mu dedim ama doktor senin zaten folik asitin önceden düşükmüş o yüzden bişey olmaz korkma dedi ama mesela folik asit değeri yüksek ve yeterli olan birisi üstüne yüksek dozlu folik asit kullanınca aşırı folik asit otizm sebep olabiliyormuş illa olacak diye bişey yok ama dikkatli olmak lazım devir kötü