Eğer doğum sancısı ise karnın sertleşir ve üst kısmında bu sertliği hissedersin. Her doğum sancıyla ya da su gelmesiyle başlamayabilir. Su gelmesini bekleme yani sancın varsa. Sancı sıklığının düzenli periyotlarda olması lazım. Kasıklardaki ağrı düzensiz ve yürüyüş vs ile geçiyorsa o ağrı yalancı sancı olabilir. Karnın tamamında 10 dkka da 1 ve 30-40 sn kasılma sonrasında gevşeme olduğunda doğum başlamış demektir. Hastaneye ve doktorunla iletişime geçmelisin.