raksanayusifova Gebelikte göğüsten süt ya da süt benzeri sıvı (kolostrum) gelebilir, bu oldukça normaldir. Özellikle son aylara doğru göğüsler doğuma hazırlık yaparken bu sıvı sızabilir.
👉 Sıkmak konusunda bilmen gerekenler:
• Göğsü elle sıkmak genelde önerilmez, çünkü meme ucu uyarısı rahimde kasılmalara (oksitosin salınımına) yol açabilir. Bu da özellikle gebeliğin sonuna yakın doğumu tetikleyebilir.
• Gelen sıvı miktarı az da olsa göğüs pedleri ile hijyenik şekilde emilebilir, temiz bir bezle silmek yeterlidir.
• Eğer çok fazlaysa ve rahatsızlık veriyorsa, sadece nazikçe temizlenmeli, gereksiz sıkma ya da sağma yapılmamalıdır.
• Doğumdan sonra bebek emmeye başladığında süt üretimi zaten düzenli hale gelecektir. bu sebeplerden canım