maviakaz Merhaba anneler ve anne adaylari. Herşey güzel ilerliyordu ta ki 20 haftada fetal yapilirken doktor ventrikullerin 11mm olduğunu görene kadar. O an bişey anlamadım sordum bana sınırda olduğunu söyledi (10 kadar normalmiş) ve beni başka uzmana alanında iyi olan birine yönlendirdi. Hemen 5 gün sonrasına randevu aldım ve gitim (aklımdan kotu bişey olabilir mi diye hiç geçirmedim hep pozitif düşündüm. O doktor o kadar çok inceledi ki bebeğimin heryerini bende ekrandan gördüm oğlumu hiç görmediğim bir şekilde ve çok ayan yüzünü gördüm. Kontrol sırasında hep dua ettim, hiçbir anomali görmediğini söyledi doktor ama aynı zamandada 11den 13 e çıktığını da söyledi. O an bunun ne demek olduğunu idrak etmeye çalışırken bana böyle büyümeye devam ederse gebeliği sonlandırmam gerekiceğini söyledi. Dünya başıma yıkıldı sanki o an. Ben ağlayarak oradan eşimle ayrıldım. Arabada eve giderken hic konusmadim sadece karnimda bebegime sarildim agladim. Eve gidince internetten birsuru sey okudum bunun duzelebilecegine dair, ve 2 hafta sonrasina kendi doktorumdan tekrar randevu aldim ama o 2 hafta bir omur gibi gecti bana surekli dualar okudum ve herseyin iyi olacagina inandim. Bu sefer doktor bebegime baktiginda 13 den 15oldugunu yani hidrosefali tanisi koydu ve cok hizli sekilde buyudugunu ve bebegi aldirmami onerdi. Nekadar istemesemde onun aci cekmesine dayanamayacagim icin aldirmak karari aldik. Doktor banada zarar verebilecegini soyledi ama benim tek dusundugum onun aci cekmesine dayanamayacagimdi. Normal dogum yaptim. Okadar cok aci cektim ve bir anda ayaklarimin arasindan kaydi yatakta yatarken. Kafami kaldirip yuzune baktim yuregi atiyordu. Ayaginla bana dokundu. Ve ben hicbirsey yapamadim. Hayatimin en kotu aniydi. Bebegimi aldilar goturduler. Sabah bebegimi gormek istedim ve gordum son kez kucagima alip optum kokladim. O an hic bitmesin istedim..sonra diger oglumun yanina eve gittim, hicbirsey eskisi gibi olmadi ben yarim kaldim kucuk oglumla beraber benden bi parcada gitti. Eskiden olum bana korkutucu gelirdi, ben artik olumden korkmaz oldum, cunku oglum beni orada bekliyor biliyorum. Tek tesellim buyuk oglum ve her gun ona kavusmama bir gun daha az kaldi diye avutuyorum kendimi. Bu dunyada evlattan daha degerli bisey yokmus onu anladim.
ikinci-bahar25 maviakaz Rabbim sabır versin çok zor bir durum ama keşke aldırmasaydınız Allah’tan gelen en güzelidir ve bazen öyle söylerler ama çocuk sapasağlam doğuyor. Gördüğünüzde bi anormallik var mıydı peki?
burcuo maviakaz Rabbim büyük sabırlar versin inşallah 🙏🏻 imtihanınızı kolaylaştırsın. Ben de 9 mayısta bebeğime bu şekilde veda ettim. Korpus kallozum agenezisi bağlı kolposefali ve ventrikülomegali vardı. Benzer şeyler yaşamış olduğumuz için acınızı yürekten paylaşıyorum. Nasıl bir ikilemle bu kararı verdiğinizi de anlayabiliyorum. Bizler onları düşündüğümüz için böyle bir seçim yapmak zorunda kalıyoruz. Ben sonraları acaba gebeliği sürdürse miydim diye çok kendimi yıprattım, ama onun acılı bir şekilde bu hayata veda etmesini de istemedim. Şunu da hatırlamakta fayda var, ölümün saati değişmez. Hepimiz bir sebepten öleceğiz, yavrularımıza da Allah bu sebepleri gönderdi. Bu olmasa başka şekilde olacaktı. Böyle düşünmek beni biraz rahatlatıyor. Cennette buluşabilmek dileğiyle ❤️🩹💐
maviakaz ikinci-bahar25 Anomali yoktu. Ama doktor gebeligin ilerlemesi bana zarar verebilir dedi hizli bir sekilde beynindeki sivinin cokaldigi icin. Duzelme sansi olmadigini soyledi ve ben ona aci cektirmek istemedim
burcuo ikinci-bahar25 Hanımefendi, çok iyi niyetle yazmış olduğunuzu düşünüyorum fakat aynı süreci yaşamış biri olarak bunu duymak inanın insanı daha da yıpratıyor. İnsan zaten vicdanıyla baş başa kalıyor. Ve bu tahmin bile edemeyeceğiniz kadar ağır bir şey. Naçizane fikrimi belirtmek istedim, belki acısı için dua edip geçebilirsiniz. Keşke yapmasaydın tarzı bir yorum anneyi çok daha fazla üzmekten başka bir işe yaramıyor maalesef. Bunu allahtan gelene razı olmamak olarak değerlendirmeyin ayrıca, kimse içine girmeden bilemiyor. Öyle bir karar hiç kolay alınmıyor. 😔
Bebissever ikinci-bahar25 kadın zaten ne kadar zor karar verip sonlandırmış . Sizde sonlandırmasaydın bazen öyle diyorlar ama sapasaglam doguyor diyorsunuz. İnsanın içine nasıl bi kurt atıyosunuz. Biraz empati kurarak yorum yapsanız keske.
ikinci-bahar25 burcuo tabiki iyi niyetle yazdim gelip burda yargılamadım farkındaysanız. Allah herkesin yardımcısı olsun
maviakaz burcuo Bunu anca basina gelen anlayabilir. Nasil kolay alinir ki hangi anne isteyerek bebeginden vazgecer. Bebegim aci cekmesin diye, olene kadar bunun acisiyla yasamayi ben sectim evet. Bazen bende diyorum evet acaba bu karari almasamiydim, ve 4 yasindaki oglum hala kardesinden bahsediyor melek oldugunu bilmesine ragmen onu gormek istiyor onu ozluyor.. onun her karsesim dediginde kalbime bir bicak saplaniyor. Ismi hazirdi bebegimin ama kimselere soyleyemeden gitti oglum, halada kimseye soylemem eger bir gun bir oglum daha olursa ona melek olan bebegimin ismini koyucam ismini yasatmak adina. Fotografina her baktigimda gozyaslarim akiyor, bu aci hayat boyu gecmez nasil gecsin ki. Her gun dualar okurum ona ve dilerim ki allah hicbir anneye evlat acisi yasatmasin
Meyra-tt Çok geçmiş olsun , Allah sabirlar versin cennette sizi bekleyen minik bir kalp var, hayırlısı demekki buymus, neyde hayır var neyde şer var bilemeyiz, Rabbim böyle kararlamis, zor gunlerinizi kolay atlatmaniz dilegimle
maviakaz ikiprensesannesi___ Sağolun inanin ki bilen cok insan etrafimizdan dusuk yaptigimi arkadan konusup yuzume bir gecmis olsun bile diyemediler.
Ervaa2534 Bende 45 gün önce 22 haftalık oğlumu kaybettim bügün o minicik mezarına gittim yine Allahım onun orda olduğuna inanamıyorum bazen kalbimi sanki söküp alıyorlar öyle acıyor içim öyle kuçukki mezarı daha 45 gün önce karnımdaydı biz çok mutluyduk şimdi ise sanki hayat ışığım söndü çok özlüyorum onu sizinde başınız sağolsun
maviakaz Ervaa2534 Sizi cok iyi anliyorum, biz yine onlarin anneleriyiz unutulmalarina izin vermemeliyiz, ben bebegimin ismi ve dogum tarihile bir kolye yaptirmak istiyorum, benim cocugum oldu ve onu kaybettik hic olmamis gibi yapmiycam, kalbimde yasattigim gibi uzerimdede onun bir izini tasimak istiyorum
Ervaa2534 cansuuusuu kalbi durdu detaylı ultrasonda kan akışında sıkıntı var dediler beslenemiyor dedi doktor amniyosentez yaptırmamı önerdiler yaptırdıktan iki gün sonra kalbi durdu 😢
cansuuusuu Ervaa2534 başın sağolsun canım çok üzüldüm senin adına . Allah en kısa zamanda tekrar nasip etsin inşallah sağ salim kucağınıza alırsınız🫶❤️🥰🥰🥲
maviakaz cansuuusuu Allah belki tekrar nasip eder ama bu acimi hafifletmez ki kayibim cok buyuk asla tamamlanamayacagim hep bir eksik olarak hayata devam edicem
burcuo maviakaz O git gel düşünceler hep oluyor maalesef. Ben de kovamıyorum zihnimden. Hala da bir sürü şey okuyup bakıyorum, sanki olanı değiştirebilirim gibi. Bu süreçte bizler gibi gebelik kaybı yaşayan çok insanla tanıştım. Hikayeleri o kadar farklı ki herkesin. Onları duyunca yine de Allah bizler için kaldırabileceğimiz bir imtihan gönderdi diye düşünmeye başladım. Çok zor evet ama tevekkül etmekten başka çaremiz yok. Allah diğer evladınıza sağlıklı uzun ömürler versin inşallah. Gönlünüzden geçen gibi, yeniden bir evlat sahibi olmak nasip etsin 🙏🏻
ikiprensesannesi___ maviakaz böyle bir durumda bile insanlar arkadan konuşacak ne buluyorlar ya ☹️üzmeyin kendinizi Rabbim hakkınızda hayırlısını nasip etsin inşallah