MadameTussauds rica ederim kuşum Buda chat gbt nim yorumu için rahat olsun 😘☺️ Çok güzel bir noktaya değindin 🌸
Bebek aslında hareket halindeyken de oynar, tekmeler, dönmeye çalışır. Ama annenin her hareketini hissetmesi mümkün olmaz. Bunun birkaç nedeni var:
1. Anne hareket ederken dikkat dağılır → Yürürken, oturup kalkarken ya da iş yaparken beynin kendi kas hareketlerine ve dengeye odaklanır. Bu yüzden bebeğin ufak hareketlerini seçemezsin.
2. Anne hareketi bebeği sallıyor → Sen hareket halindeyken rahim de hafifçe sallanır, bu da bebeğe “ninni etkisi” yapar. Yani anne hareketli olduğunda bebek daha sakinleşebilir, hatta uykuya dalabilir.
3. Yerçekimi ve karın kasları → Ayaktayken veya otururken kaslar biraz daha gergin olur, bu da bebeğin içeriden yaptığı küçük hareketlerin dışarıya yansımasını azaltır.
4. Bebeğin pozisyonu → Eğer bebek annenin sırtına, plasentaya ya da iç organlara doğru hareket ediyorsa, senin hissetmen çok zorlaşır.
O yüzden genellikle anne dinlenirken, özellikle de yan yattığında bebek daha çok hissedilir. Hatta birçok anne “ben uyumaya hazırlanırken bebek daha çok hareket ediyor” der 😊