Evet, yaptırmayın diyorum. Burda ilk gebeliğini yaşayan bir çok anne var, onlarda bu hataya düşmesinler diye kendi hamileliğimi anlatıyorum. 19 yaşında hamile kaldım ve Antalya’da yaşıyordum. Klasik kadın doğum kontrolleri falan bilirsiniz. 12. haftaya girdiğimizde ikili test yapacağını söyledi doktor, ikili test ne onu bile bilmiyordum. Günlerce araştırdım ve 12. haftamıza girdik, tahlillerimi verdim… Sonuçlar çıkınca kontrole gittim, bana trisomy 21 in orta risk çıktığını ve bebeğimin down sendromlu olabileceğini söyledi doktor. Heyecanlı bir şekilde girdiğim hastaneden ağlayarak çıktım, günlerce ağladım. Eğitim araştırmada riskli gebelik bölümüne randevu aldım ve kontrolde burun kemiği zart zurt var ama ikili taraman orta risk çıkmış amniyosentez yapalım dediler ve bana amniyosentezde 500 de 1 sağlıklı bebeğimi kaybedebileceğimi söylediler. Asla yaptırmadım, daha sonra Mersin’e geldim özel hastanede dünya tatlısı bir doktora gitmeye başladım. 16 haftalık olmuştuk, elimdeki sonuç dosyasını doktora gösterdim bana “Eğer bu bebekte bir sorun çıktığında aldıracaksan istediğin testleri yaptır” dedi. “Bizim için hamilelikteki en önemli tarama, fetal anomali taraması (detaylı usg, bebekte bir anomali varsa doğumdan sonra hemen başlanacak tedavi ya da ameliyat durumları için çok önemli) dedi.” Bana bir doktor listesi verdi, günlerce tek tek doktorları araştırdım. Nerde okumuşlar? Nerden mezun olmuşlar? Hangi hastanelerde çalışmışlar? Ne tür vakalarla ilgilenmişler? Sonunda birine karar verdim ve 20. haftamda ilk detayli usg için özel klinikteki doktoruma gittim, dakikalarca bebeğime baktı her organını tek tek gösterip, çok sağlıklı olduğunu anlattı “down olduğunu düşünmüyorum, 30. haftada beyin gelişimi tamamlanınca tekrar kontrole gel.” dedi. İçim rahatlamıştı, o doktora gidene kadar günlerce ağlamıştım… 30. haftada 2. detaylı usg için gittim, o gün tam 4 defa girdim ultrasona kızım kalbini göstermediği için. Doktorumuz en son “Senin işin yok mu? Git avm de dolaş biraz, kalbini görmek istiyorum.” dedi. Gidip biraz alışveriş yaptım, kliniğe geri döndüğümde tüm organları dakikalarca inceledikten sonra “Bu bebek down falan değil” dedi. O gün ne kadar mutlu olduğumu anlatamam. Zor bir hamilelik geçirdim 37. haftada doğum yaptım düzeltilmiş olarak 36. hafta. Kızım 5 aylık oldu, çok sağlıklı bir bebek. Çok uzun oldu biliyorum, bunları hamileleiğinizi zehir etmeyin diye anlattım. Umarım birilerine faydam dokunur, dilerim ki sizlerde böyle bir hataya düşüp hamileliğinizi hem kendinize hem de karnınızdaki bebeğe zehir etmezsiniz. İkili tarama testi ve amniyosentez seçeneğiniz bile olmasın illa bir test yaptiracaksanız fetal dna yaptırın. Sağlıkla gelsin bebekleriniz.🤍