Bebivekedi tekrardan merhaba. Normalde takipli olduğum bir doktor vardı çok seviyorum kendisini o ayrı bir konu.
Bir gün sağ kasığımda ağrıyla acilden Hayat hastanesine gittim kadın doğumcu olarak kendi doktorum yoktu oradaki profesor doktor nöbetçiydi. Muayene olmaya girdim doktor yüzüme bile bakmadı ne şikayetim olduğunu sordu. Sağ kısımda bir ağrı olduğunu ve gerçekten çok şiddetlenendiğini söyledim gerçekten de ağırdan ağlıyordu artık. Ben bunları anlatırken o beni dinlemeyip yanındaki sekreterle konuşmaya devam etti. Sonrasında Ultrasonu geçtik . Sadece 2 dakika boyunca karından ultrasonla baktı ve sadece zaten bebeği biliyorsun kalp burada atıyor bebeğin gayet iyi bir sıkıntı yok dedi Ultrasonu bıraktı fotoğraf dahi vermedi. Peki Ağrının sebebi nedir bu yüzden gelmiştim ben dedim cevap vermedi. Sonrasında kan tahlili ve idrar tahlili vermemi istedi muhtemelen enfeksiyonu var dedi. Tahlillerim sonucu çıkmadan reçete yazdı. Tahlillerine göre bu ilaçları alırsın dedi burada beklemenin bir anlamı yok gidebilirsin dedi. Ama ben tahlil sonuçlarımı öğrenmek için ve nöbetçi eczaneye gidebilmek için hastanede beklemeyi tercih ettim yaklaşık 20 dakika sonra tahlil sonuçlarım çıkmıştı. Ama doktordan bir dönüş yoktu. Odasına gittim içeride yoktu. Sonra danışmadan doktora ulaşmalarını rica ettim. Ulaştığımda bana enfeksiyonun var o ilaçları al kullan dedi ve telefonu kapattı. Burada sorunlarımı çözüldüğünü zannederek ilaçları alıp evime gittim. Üç gün sonra kendi doktoruma kontör randevum vardı kontör randevuma gittiğimde on gün önce rahim ağzı uzunluğu 40 mm iken şu an 27 mm idi. Aslında sağ kısımdaki Ağrının sebebi enfeksiyon kaynakları hem ağzı uzunluğunun kısalmasıymış. Ama lafta profesör olan doktor bunu ölçmedi bile. Aren ameliyat olmam gerekti ve Perinatolojiye gitmem gerektiğini söyledi. O akşam Perinatoloji doktorundan randevu buldum. Acilen muayeneye aldı beni. Ertesi gün ameliyata karar verildi serklaj ameliyatı oldum. Demek istediğim çalıştırdıkları profesor doktor bile rahim ağzı uzunluğu mumun kısaldığını görmemiş ve beni bu duruma sokmuştu asıl suçlu oydu aslında. Evet belki de olacağı vardı ama öncesinden tedbir alınsaydı ameliyat olmama gerek kalmayacaktı. Ameliyattan 15 gün sonra Perinatoloji doktorum kendi doktoruma gidip muayene olmamı ve sıksık muayeneye gitmemi istedi. Kendi doktoruma ilk muayeneye gittiğimde bana servikal uzunluğuma bakmamasını isteyip istemediğimi sordu. Bunun benim inisiyatifmde olmaması gerektiğini söyledim. Vajinal ultrasonla bakabilirim perinatoloji doktoruna sor istiyorsa bir sonraki kontrolde bakalım not verelim dedi.
Perinatoloji doktoruma sorduğumda serklaj sonrası asla vajinal ultrasonla muayene edilmemesi gerektiğini söyledi. Burada güvenim biraz kırıldı. Hayat hastanesinde takioli olduğum doktoru gerçekten çok seviyorum ancak benim olduğum durum için sanırım yeterli bilgiye sahip değil. İçim soğudu problem yaşamak istemedim daha fazla