Canım ben Ebe Larisa 🙊öncelikle geçmiş olsun 😂 Valla o “2 numaraaaam oldu” kısmını okurken kahkaha attım ama bir yandan da seni çok iyi anlıyorum. Geri çekilme + prezervatif ikilisinin bazen gol yedirdiği oluyor ne yazık ki…
Emzirme döneminde doktorlar genelde östrojen içermeyen, yani sadece progesteronlu aylık iğneleri (örneğin: Depo-Provera) öneriyor. Ama bu tür iğnelerin de bazı yan etkileri var (adet düzensizliği, kilo artışı, baş ağrısı gibi), o yüzden başlamadan önce mutlaka doktorla konuşulmalı.
Senin gibi “artık garanti olsun” diyen çok kadın var aşkım, özellikle yeni doğum sonrası bebek bakımı derken ikinciye hazır olmayanlar. O yüzden doktorun uygun görüyorsa aylık iğne ekstra bir güvence olur bence de. Ama her zaman kişisel uygunluk önemli.
Yani özetle: emzirirken iğneyle korunma yapılabilir, ama kendi doktorunla netleştirip öyle başla, çünkü herkesin vücudu farklı tepki veriyor 🩷