bir de kanunda bulunan ama uygulamada bazı pürüzler olan hatta bazı kurumlarda uygulanmayan bir hak var, Yarım Gün Çalışma. Bununla ilgili önümüzdeki yıllarda düzenleme yapılacağı söyleniyor. Şu an kanunda yer almasına rağmen talep ettiğinizde kurumunuz reddederse mahkemeye verip bu izni kullanabiliyorsunuz, çevremde birkaç kişi var bu şekilde faydalanan. O izin de şu şekilde:
"Doğum sonrası yarım zamanlı çalışma
Doğum yapan memurlar doğum sonrası analık izninin veya 104 üncü maddenin (F) fıkrası uyarınca kullanılan iznin, eşi doğum yapan memurlar ise babalık izninin bitiminden, ilgili mevzuatı uyarınca çocuğun mecburi ilköğretim çağının başladığı tarihi takip eden ay başına kadar olan dönemde, ayrıca süt izni verilmeksizin haftalık çalışma saatlerinin normal çalışma süresinin yarısı olarak düzenlenmesini talep edebilirler. Bu kapsamda yarım zamanlı çalışmaya başlayan memur, aynı çocuk için bir daha bu haktan yararlanmamak kaydıyla başvuru tarihini izleyen ay başından geçerli olmak üzere normal zamanlı çalışmaya dönebilir. Bu fıkra hükmünden yararlanan memura, yarım zamanlı çalışmaya başladığı tarihi izleyen ay başından itibaren, mali haklar ile sosyal yardımlarına ilişkin her bir ödeme unsurunun yarısı esas alınarak ödeme yapılır. Bunların fiili çalışmaya bağlı ödemeleri hakkında ise ilgili mevzuat hükümleri uygulanmaya devam olunur. Derece yükselmesi ile kademe ilerlemesi için aranan süreler açısından bu şekilde çalışılan dönemdeki hizmet süreleri yarım olarak dikkate alınır. Bu kapsamdaki memurun çalışma saatleri ilgili kurum tarafından belirlenir. Bir çocuğu eşiyle birlikte veya münferit olarak evlat edinen memurlar ile memur olmayan eşin münferit olarak evlat edinmesi hâlinde memur olan eşleri de istekleri üzerine çocuğun fiilen teslim edildiği tarihten veya 104 üncü maddenin (A) fıkrası uyarınca sekiz haftalık izin verilmesi ya da aynı maddenin (F) fıkrası uyarınca izin kullanılması hâlinde bu izinlerin bitiminden itibaren bu fıkra hükümlerinden yararlanır."
Yani yarım maaş, yarım sigorta(isterseniz kalan yarısını kendiniz yatırıp tam çalışmış gibi gözükebilirsiniz), yarım haklar ile yarım gün çalışabilirsiniz. Memurların günlük çalışma süresi 8 saattir, bu durumda 4 saat çalışırsınız. Ve çocuk ilkokula başlayana kadar bu böyle devam eder.